سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری برنامه‌های ویژه عزاداری در ۵۰ بُقعه شاخص اصفهان

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری برنامه‌های ویژه عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در ۵۰ بُقعه استان اصفهان خبر داد.

حجت‌الاسلام ولی الله روان، گفت: برنامه‌های ویژه عزاداری در ۱۴ بُقعه سطح یک و ۳۶ بقعه سطح ۲ برگزار می‌شود.

بر اساس دسته‌بندی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بُقاعی که زائران بیشتری دارند و در انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی فعال هستند در زُمره بقاع سطح یک و بقاعی که زائران کمتری دارند و به دلایلی از جمله ناکافی بودن فضا و امکانات قادر به انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و قرآنی نیستند، در رُتبه سطح ۲ قرار دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: در این اماکن در روز‌های یاد شده با حضور مداحان و سخنرانان بنام کشوری، مراسم ویژه‌ای برگزار می‌شود.

او برپایی نماز ظهر عاشورا، عزاداری هیات‌ها در قالب دسته‌های عزاداری و اطعام زائران را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ۵۰ بُقعه مُتبرکه استان در روز‌های تاسوعا و عاشورا عنوان کرد.

حجت‌الاسلام روان در باره اطعام عزداران و زائران در بُقاع مُتبرکه استان گفت: بطور میانگین در ۲ روز تاسوعا و عاشورا در هر وعده ۲۰۰ هزار پُرس غذا در بقاع متبرکه استان توزیع می‌شود.

در استان اصفهان ۷۱۸ امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۳۱۶ مسجد، ۹۸۰ حسینیه، حدود ۱۵۰ حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود ۴۵ هزار رقبه را شامل می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.