سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اضافه شدن دو رشته جدید به دانشگاه جهرم

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم گفت: با موافقت دفتر شورای گسترش آموزش عالی، رشته‌های روان‌شناسی و فقه و مبانی حقوق اسلامی به رشته‌های کارشناسی این دانشگاه اضافه شد.

محمدابراهیم سمیع گفت:  با افزوده شدن این دو رشته دانشگاهی، جمع رشته‌های کارشناسی دانشگاه جهرم به ۱۸ رشته رسید.

او گفت: دانشگاه جهرم دارای چهار دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و کشاورزی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در عرصه علمی و آموزشی به عنوان دومین دانشگاه جامع استان فارس فعالیت می‌کند.

سمیع گفت: دانشگاه جهرم ۹رشته کارشناسی ارشد و حدود ۸۰ عضو هیات علمی دارد و بیش از ۲۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم گفت: این دانشگاه در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، مدیریت ورزشی و زبان‌شناسی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و رشته ریاضیات و کاربردها در دانشکده علوم پایه، در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

او گفت: این دانشگاه در دانشکده کشاورزی، در رشته‌های مهندسی آب و علوم و صنایع غذایی و بیوتکنولوژی و انرژی تجدیدپذیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

سمیع با اشاره به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته برای رشته های بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی از روز سه شنبه ۱۸ مردادماه لغایت یکشنبه ۲۳ مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم گفت: دانشکده علوم پایه دانشگاه جهرم در سه رشته ریاضیات و کاربردها، آمار و فیزیک به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

شهرستان جهرم در فاصله  ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.