سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خط کشی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی در خراسان شمالی

۴۸۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی خراسان شمالی با صرف بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار، طی ۴ ماه نخست امسال خط کشی شد.

 رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: خط کشی راه‌ها یکی از راهکار‌های ارتقای ایمنی جاده ها، کاهش حوادث و از جمله مقرون به صرفه‌ترین علائم ایمنی افقی راه هاست و هر سال برای ایمنی و حریم راه‌ها در سطح راه‌های مواصلاتی استان اجرا می‌شود.

حامد معروف  گفت:سال گذشته هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محور‌های استان خط کشی شد و  امسال نیز ۲ هزار کیلومتر از محور‌ها بسته به تامین اعتبار طی  امسال خط کشی می‌شود.

او گفت: ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه‌ها و نواحی پل و پرتگاهی و بهسازی حفاظ‌های موجود با اولویت کاربرد حفاظ بتنی در جا یا مفصلی به طول ۴ کیلومتر، ایمن سازی ۴۲۰ عدد سرگاردریل‌ها (با اولویت بالی شکل و مهار در خاک)، مانع صلب و دماغه‌ها و نصب ناحیه انتقالی پل‌ها از جمله اقدامات دیگری است که طی این مدت به منظور ایمنی راه‌ها انجام شده است.

 رئیس اداره توسعه ایمنی راه و حریم راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۹۰ کیلومتر شیار لرزاننده (رامبل استریپس) طولی با اولویت میانه راه‌های دوخطه و اجرای بیش از ۳ هزار مترمربع علائم افقی و خط نوشته  اجرا شده است.

معروف گفت: این اقدامات به افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای در استان کمک قابل توجهی خواهد کرد کاربران جاده‌ای نیز باید به قوانین و مقررات رانندگی و تابلو و علائم ایمنی راه‌ها توجه و با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.