سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اف‌بی‌آی:

آمریکا و دیگر کشورهای جهان از خاک افغانستان تهدید می‌شوند

کریستوفر رای گفت: "ما در باره نفوذ و فعالیت های گروه های هراس افکن از جمله القاعده و داعش خراسان در افغانستان نگران هستیم.

کریستوفر رای، رئیس "اف‌بی‌آی" آمریکا می‌گوید پس از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده القاعده در کابل، احتمال می‌رود که از افغانستان حمله‌های ضد آمریکا و جهان برنامه‌ریزی شوند و خاک افغانستان در برابر آمریکا و کشورهای دیگر کار گرفته شود.

منابع خبری گزارش می دهند که کریستوفر رای گفت: "ما در باره نفوذ و فعالیت های گروه های هراس افکن از جمله القاعده و داعش خراسان نگران هستیم که از اوضاع امنیتی وخیم افغانستان سوء استفاده کرده بر ضد آمریکا اقدام کنند و من نگران این هم هستم که هراس افگنان‌ در جهان از جمله در آمريکا از آنچه که در افغانستان می‌بینند الهام بگیرند".

از دیدگاه کارشناسان، آمریکا طی ۲۰ سال گذشته با کشتار، ویرانی و مواجه کردن مردم افغانستان با گرسنگی، خاطره تلخی در اذهان آنها بجا گذاشته و مردم این کشور آمریکایی‌ها را غیر قابل اعتمادترین مردم جهان می دانند.

این در حالی است که به گفته تحلیلگران اطلاعات و مستندات زیادی وجود دارد که نشان می دهد قبل از داعش، القاعده بازوی اصلی عملیات های نیابتی آمریکا در غرب آسیا بود و رابطه واشنگتن با تروریست های القاعده قدیمی و عمیق است.

برچسب ها: آمریکا ، القاعده ، طالبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.