سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه شهروندان دیشموکی از قطعی آب

مردم شهر دیشموک از قطعی چند روزه آب گلایه مند هستند.

یکی از شهروندان دیشموکی با اشاره به قطعی شش روزه آب گفت: شهر دیشموک از توابع کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار تن چند روزی است پس از سیلاب‌های اخیر دچار کمبود آب شرب شده است.

او می گوید: بر اثر سیلاب‌های اخیر و قطعی برق، پمپ آب چاه روستای فارتق از کار افتاد و همین امر سبب قطعی آب شهر دیشموک شده است.

یکی دیگر از کشاورزان این بخش هم گفت: طی روز‌های گذشته مسئولان آبفای شهر دیشموک اقدام به تعویض پمپ آب چاه روستای فارتق کردند، اما به علت نوسانات برق خاموش شد.

او می گوید: توسط تانکر بنیاد علوی و شهرداری به برخی از محلات شهر دیشموک آبرسانی می‌شود، اما به برای جمعیت مردم کافی نیست.

انتظار مردم از مسئولان تأمین و نصب به موقع پمپ جدید آب است تا به تمام محلات این شهر آبرسانی انجام شود.

گفتنی است دو چاه آب در دره خرسک بالا دست شهر دیشموک و روستای فارتق حفر شده، ولی همچنان به علت خشک بودن چاه خرسک و کم شدن آب فارتق، شهر دیشموک با کمبود آب مواجه بوده است.

به گفته کارشناسان راه حل این مشکل، انتقال آب از رودخانه گندمکار بوده که در سال‌های گذشته مجوز ملی آن طبق طرح آبرسانی به چهار شهر سوق، لنده، دهدشت و چرام گرفته شده است.

با اجری این طرح مشکل آب شرب شهر دیشموک، قلعه رئیسی و روستا‌های تابعه به صورت پایدار رفع می‌شود، اما تاکنون این طرح به سرانجام نرسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.