سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری تجمع بزرگ یوم الحسین (ع) عصر عاشورا در اصفهان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تجمع بزرگ مردمی یوم الحسین (ع) همزمان با عصر روز عاشورا در میدان امام حسین(ع) اصفهان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی فوقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بزرگ اصفهان، با اشاره به اهمیت توجه به مناسبت‌های مهم محرم و صفر، گفت: برگزاری تجمع عاشورایی از نکات مورد تاکید بزرگان و علمای این شهر است که به مناسبت یوم الحسین (ع) در میدان امام حسین (ع) اصفهان برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: همگرایی و هماهنگی لازم بین شهرداری، سپاه، استانداری و شورای هیات‌های مذهبی و نیرو‌های انتظامی و امنیتی برای برگزاری این رویداد بعمل آمده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: این مراسم از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با سخنرانی حجت الاسلام دانشمند استاد حوزه و مدیحه سرایی مداحان نام آشنای اصفهان برگزار می‌شود و به صورت زنده از شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد.

او با بیان اینکه نداشتن همگرایی یکی از موانع برپایی چنین رویداد‌هایی در اصفهان بوده است، تصریح کرد: در صورتیکه به دنبال نقش آفرینی همه مردم و هیات‌های مذهبی باشیم بسیار اثر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام فوقی با بیان اینکه تکریم و تعظیم شعائر حسینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: محرم و صفر یک شور ویژه‌ای را در بین مردم کشور و فصل جدید را در احیای فضیلت‌های اخلاق و توجه به خوبی‌ها برای مردم ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: مردم در هیات‌های مذهبی پس از انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها حضور چشمگیری داشتند و حضور مردم در دفاع مقدس و هیات‌های مذهبی در تجهیز و ارائه خدمات و جمع آوری کمک‌های مردمی به جبهه‌ها یکی از افتخارات هیات‌های مذهبی محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه روحانیت، مداحان و مردم سه رکن جدی، تعیین کننده و تاثیرگذار در هیات هستند، گفت: امروز شاهد بروز و ظهور هیات‌هایی در تراز انقلاب اسلامی هستیم که نسبت به مسائل اجتماعی و مردمی دغدغه‌مند و حساس هستند.

او ادامه داد: شورای هیات‌های مذهبی استان نقش محوری در برگزاری و تکریم و تعظیم شعائر مذهبی دارد بطوریکه در عید غدیر امسال فعالیت جدیدی را رقم زدند و با تقسیم برنامه در جای جای اصفهان این برنامه‌های پر شور برگزار شد.

حجت الاسلام فوقی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد در راستای توانمند سازی طلاب و مبلغان در آستانه ماه محرم تحقق پیدا کرد.

او با اشاره به اینکه ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی به عنوان پیشانی فعالیت هیات‌های مذهبی در شهر‌ها انجام شد، اظهار داشت: دوره‌های آموزشی در زمینه بهداشت، ترافیک و جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های صوتی برای برپا کنندگان ایستگاه‌های صلواتی تدارک دیده و پس از آن مجوز به آن‌ها ارائه شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: مردم یکی از ارکان اصلی هیات‌های مذهبی هستند و انقلاب اسلامی در هر جایی به حضور آن‌ها نیاز داشته به خوبی نقش آفرینی کرده اند و نقش آفرینی مردم در دوران کرونا برای ایجاد یک فضای خوب بمنظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جای تقدیر دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.