سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرمانشاه :

قیام امام حسین (ع) برای حفظ اسلام و امر به معروف است

امام جمعه کرمانشاه گفت : امام حسین (ع) برای حفظ اسلام و امر به معروف قیام کردند.

آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه گفت : دین در فطرت انسان قرار دارد و انسان برای زندگی به دین وچ نمی‌شود و از ابتدای خلقت تا روز قیات دین در فطرت انسان قرار دارد.

وی با اشاره به وقایع روز عاشورا، افزود: در روز عاشورا امام حسین (ع) تمام صحبت‌ها، خطبه‌ها، رجز‌ها موضوع دین را مطرح می‌کردند و از تمام حوادث اطلاع و آگاهی داشتند تا دین حفظ شود و امروز ما مسلمان باشیم و دین و امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کنیم.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امام حسین (ع) فرمودند امروز اثری از اسلام پیامبر (ص) وجود ندارد و برای احیا اسلام حرکت کردند و خانواده ایشان نیز در راه حفظ اسلام همراه بودند و امام حسین (ع) تا لحظه آخر برای دفاع اسلام گام برداشتند.

علما با بیان اینکه سرمایه کشور تنها منابع معدنی و نفت و گاز نیست، بیان کرد: سرمایه کشور جوانان هستند و فضای مجازی امروز اخلاق و دین را مورد هجمه قرار داده‌اند و به فرموده اهل بیت (ع) باید با کسی معاشرت کرد که سبب رشد انسان شود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۲ مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) است که راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس و سایر مراسمات توسط این شورا برگزار می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورا را باید با شکوه برگزار کنیم و نباید دست از عقاید خود بر داریم و شهید سلیمانی فرمودند ما ملت امام حسین (ع) هستیم و یکی از مقامات غربی اعلام کرد که ماه محرم و صفر برنامه‌ریزی‌های پا را از بین می‌برد.

علما با اشاره به روز هفدهم مرداد و روز خبرنگار، گفت: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید دارند و اگر کربلا توسط حضرت زینب (س) تفسیر و تبیین نمی‌شد حرکت حضرت سیدالشهدا (ع) از بین می‌رفت و امروز در بسیاری از کشور‌های جهان برای اباعبدالله عزاداری می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت نیروی انتظامی کرمانشاه در درگیری با اراذل و اوباش، تاکید کرد: دستگاه‌های ذیربط باید موضوع رو پیگیری و از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنند، زیرا پلیس تأمین کننده امنیت جامعه است 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.