سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شاهرود:

رسانه دشمن در شکل‌گیری حوادث عاشورا نقش تأثیرگذاری داشت

امام جمعه شاهرود گفت: نقش رسانه دشمن در حادثه عاشورا به منظور نشان دادن شکست جبهه حق و پیروزی ظاهری جبهه باطل بسیار تأثیرگذار بود.

حجت الاسلام عباس امینی گفت: دشمنان با شایعه پراکنی به امام حسین (ع) اتهامات عجیبی زدند تا جایی که ایشان را خارج شده از دین رسول خدا(ص) معرفی کردند.

وی ادامه داد: در گام بعد زمانی که چندهزار نفر از مردم کوفه با مسلم بن عقیل بیعت کردند، دشمنان با دروغ مردم را ترساندند و آن ها نیز مسلم را تنها گذاشتند.

خطیب جمعه شاهرود تأکید کرد: امروز هم در جنگ رسانه‌ای قرار داریم و دشمنان موفقیت‌های کشور را وارانه جلوه می‌دهند، پیروزی‌های ما را شکست و نقاط قوت ما را نقاط ضعف تداعی می‌کنند.

امینی با طرح این پرسش که برای تکرار نشدن حادثه عاشورا و نترسیدن از تهدیدها چه باید کرد، یادآور شد: مهمترین راهکار آموختن سواد رسانه است، چرا که اگر در زمان امام حسین (ع) نیز سواد رسانه وجود داشت، مردم به هر حرفی گوش نمی‌کردند و شاید امام معصوم (ع) به این شکل شهید نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه در اطراف کشور ما همچون عراق و افغانستان رسانه حکومت‌ها را تغییر داد، تصریح کرد: جنگ رسانه‌ای کاری کرد که مردم دنیا قبول کردند عراق سلاح کشتار جمعی دارد و بعد از ۲۰ سال هم گفتند، دروغ بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.