سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت بیرجند

قیام امام حسین (ع)، حماسه بزرگ تاریخ است

حجت الاسلام مختاری قیام امام حسین (ع) را یک حماسه بزرگ در دنیا بر شمرد و گفت: آزادگی و شجاعت از جمله امور زیبا است که در کربلا به اوج رسید.

امام جمعه موقت بیرجند در نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند با اشاره به ایام محرم گفت: قیام امام حسین (ع) یک حماسه بزرگ تاریخی در اسلام و دنیا بود.

او با اشاره به اینکه در کربلای سال ۶۱  که رفتار زیبا و زشت به اوج خود رسید افزود: در روز عاشورای حسینی آزادگی، شجاعت، ایمان، عرفان و از خود گذشتگی به معرض نمایش در آمد و به اوج خود رسید.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه  امروز پس از گذشت بیش از هزار و ۴۰۰ سال هنوز این حماسه ماندگار است گفت: از طرف دیگر یزیدیان نهایت رفتار‌های زشت را انجام دادند و از شهادت طفل شش ماهه، آتش زدن خیمه‌های اسارت و سر نیزه کردن شهیدان کوتاهی نکردند.

امام جمعه موقت بیرجند در بخشی از سخنانش با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب گفت: مردم با ایثارگری‌ها، حضور در صحنه‌های مختلف و ولایت پذیری علی رغم جنگ تحمیلی، انواع ترور‌ها، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی و مسائل اقتصادی نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان را دشمنان تصرف کنند.

او با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در قیام عاشورای حسینی دارد گفت: مردم با فرهنگ ناب اسلامی، توحیدی و فرهنگ اهل بیت (ع) تاکنون در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند و باید این اندیشه‌ها را حفظ کنند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام به ویژه در امر عفاف و حجاب گفت: دشمنان اسلام که از انقلاب ضربه خورده اند از امروز مسئله بدحجابی را رواج می‌دهند و باید جوانان و  نوجوانان آگاه باشند.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.