سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در تاریخ است

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: در طول تاریخ شکل گیری آمریکا انواع جنایات توسط سیاستمداران این کشور رخ داده است و تنها جنایات آمریکا برای رسوایی تمام مدعیان حقوق بشر غربی کافی است.

 آیت الله حسینی همدانی  گفت: ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی معرفی شده است و ما باید بدانیم که اسلام از همان ابتدا برای بشر و همه موجودات زنده حقوق و ارزش های مختلف قائل بوده است.

او گفت: اما امروز قدرت های جهانی به اسم حقوق بشر کشورهای دیگر را تحت فشار و جنایات خود قرار می دهند. برای مثال در آمریکا انبوه جنایات در حال انجام است است و همین جنایات تاریخ آمریکا برای رسوایی تمام مدعیان حقوق بشر غربی کافیست. در تاریخ آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون سرخپوست در جریان شکل گیری آمریکایی امروزی کشته شدند و برخورد با آنها به نوعی بوده که گویا این افراد اصلا انسان نیستند.

امام جمعه کرج گفت: این کشور متخاصم برای جنایات و دخالت های خود هیچگاه از کشورهای دیگر عذرخواهی نکرده و نمی کند. برای مثال آمریکا به دلیل جنایات اتمی که در حق مردم ژاپن کرد هیچ گاه عذرخواهی نکرد و با حضور در جنگ جهانی دوم عامل مرگ بیش از ۲ میلیون انسان شد. آمریکا در جنگ ویتنام هم عامل جنایات و قتل انسان های بی گناه بسیاری شده است.

اوگفت: در طول ۱۵۰ سال گذشته جنایات آمریکا در حق کشور ما هم بسیار زیاد بوده است و به ویژه بعد از انقلاب اسلامی این فشارها مضاعف شده است. آمریکا در سال های گذشته با تحریم‌های ظالمانه و با استفاده از روش های مختلف سعی در خدشه دار کردن چهره انقلاب اسلامی داشته اما به فضل الهی هیچگاه موفق نبوده و نتوانست روحیه مقاومت و ایثار که میراث امام حسین است را از مردم ایران بگیرد.

آیت اللهحسینی همدانی  گفت: خوب است جوانان یک بار تاریخ مشروطه را مطالعه و از آن درس بگیرند. یکی از این درس ها و موارد مهمی که درباره آن باید مطالعه شود، شهادت شیخ فضل الله نوری است. خیانت، جهل، تبلیغات مسموم، سکوت خواص و عدم حمایت توده های مردم باعث شد که در مشروطه رسوخ شود و مشروطه از سیر خود خارج شده و با انحراف همراه شود تا جایی که شیخ فضل الله نوری شهید فتنه شد.

او می گوید: اگر فضایی برای موارد خاص در نظر گرفته شده باید برای همان موضوع مورد استفاده قرار گیرد و نهادهای نظارتی باید برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم اقدامات لازم را انجام دهند. متاسفانه این روزها در استان برخی افراد با قانون، اعمال خلاف قانون می کنند و برخی تخلفات با مقدمات قانونی صورت گرفته است که باید شناسایی و جلوگیری شود.

امام جمعه کرج در پایان با اشاره به این که روز هفدهم مرداد روز خبرنگار نامیده شده است گفت: امروز در گام دوم انقلاب و گسترش فرهنگی انقلاب اسلامی، نقش رسانه ها و به ویژه خبرنگاران بسیار مهم است. ضروریست دست خبرنگار نما ها کوتاه شود تا با دوری از گسترش کذب و امور خلاف واقع، روحیه مطالبه گری و بصیرت افزایی در جامعه گسترده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.