سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجتماع شیرخوارگان حسینی در سنندج

همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شهید شش ماهه رباب، در اولین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور در سنندج برگزار شد.

به یاد طفل شیرخواره امام حسین علیه السلام، حضرت علی اصغر علیه السلام، اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی امروز در مهدیه سندج برگزار شد.

مادران امروز هم نوا با ناله‌های رباب، لالایی علی اصغر سر دادند و به یاد لب‌های تشنه شش ماهه کربلا اشک ماتم ریختند.

مجلس سوگواری طفل شیرخواره امام حسین علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان و مداحی کربلایی علی قربانی  برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این همایش گفت: امام حسین (ع) و یارانشان در راه امر به معروف و زنده کردن اسلام راستین از گرانبها‌ترین سرمایه خود که همانا جانشان بود گذشتند.

پورذهبی با بیان اینکه قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) مسیرحق طلبی است و باید ادامه یابد، گفت: والدین و خصوصا مادران با تربیت اسلامی و حسینی، کودکان خود را در مسیرنورانی حق قرار دهند.

او عنوان کرد: حضرت علی اصغر طفلی بود که دشمنان اسلام به او هم رحم نکردند.

او ایمان، عمل صالح، رازداری، حجاب، پرهیز از خود نمایی و خودآرایی و رعایت حقوق همسر را از ویژگی‌های زنان مومنه و عفیف نام برد و افزود: مادران با داشتن چنین شاخصه هایی می توانند همانند حضرت رباب فرزندانی متعهد به جامعه تحویل دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تربیت نسل مومن و مخلص را ضامن بقای اسلام و انقلاب عنوان کرد و از مادران جامعه اسلامی خواست در خانواده بر اساس آموزه‌های اسلامی رفتار کنند.

 نوحه سرایی در رثای سالارشهیدان  و حضرت علی اصغر(ع)  از دیگر برنامه های این همایش بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.