سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل قرارگاه در مرزهای چهارگانه تردد زوار اربعین

معاون وزیر نیرو از تشکیل قرارگاه در مرزهای چهارگانه تردد زوار اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران خبر داد.

حیدری گفت: ستاد اربعین سال‌های سال است که در کشور فعال است و گروه‌های جهادی و مردمی زیادی هرساله در این مسیر خدمت می‌کنند و طبق مسوولیتی که به وزارت نیرو محول شده در چهار مرز تردد زوار اربعین (خسروی، شلمچه، مهران و چذابه) یک قرارگاه تشکیل شده و علاوه بر آن در کربلا و کاظمین و سامرا در داخل عراق نیز خدمت رسانی می‌کنیم.

وی از مهم‌ترین اقدام‌های لازم را آب پایدار، تامین آب موکب‌ها و برق آنها، روشنایی معابر مسیر زوار و بحث پدافندی هم لحاظ می‌کنیم و در این ایام تانکر‌های آبرسان را نیز در مرز‌ها مستقر می‌کنیم.

حیدری ادامه داد: برای تامین منبع آب و برق پایدار در مرز خسروی مشکلی نداریم و از نظر توزیع آب و برق در معابر و شبکه‌ها و تامین سرویس‌های بهداشتی و فاضلاب مشکلی نداریم، ولی برای مرز خسروی در سال آینده باید بحث فاضلاب پایدار را لحاظ کنیم، چون هرکاری برای این مرز انجام می‌دهیم باید دائمی و پایدار ببینم تا سال‌ها استفاده شود.

وی از استقرار تیم‌های متخصص به منظور نصب تجهیزات و رفع مشکلات خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته با وجود گرم شدن هوا امسال نه تنها قطعی برق نداشتیم بلکه صرفه جویی هم داشتیم و برنامه تولید ۳۵ هزار مگاوات برق توسط وزارت نیرو در دستور کار است.

معاون وزیر نیرو از اجرای بزرگترین پروژه کشور با ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار خبر داد و بیان کرد: ۱۰ هزار روستا در یک اقدام جهادی در دستور کار آبرسانی قرار گرفت و همه خیرین و نهاد‌ها به کمک این کار آمده اند و مجلس شورای اسلامی هم برای اجرای آن اعتبار اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: وزارت نیرو مصمم است در دولت مردمی با کمک همه دلسوزان نظام از قشر‌های مختلف مردمی و اداری مشکلات برق روستا‌ها را برطرف کرده و برای عشایر هم برنامه داریم و هر روستایی که مشکل آب و برق دارد و از این طرح جا مانده زیر این طرح پوشش می‌دهیم.

حیدری با بیان اینکه در قصرشیرین تنش آب شهری نداریم؛ گفت: با تدبیر خط اضطراری که به مدار آمد مشکل آب شهر کرمانشاه حل خواهد شد و مشکلات شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل ذهاب را در دستور کار قرار می‌دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.