سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم خبر داد

ممنوعیت اخذ کپی مدارک هویتی در بانک‌ها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: اخذ کپی مدارک هویتی در بانک‌ها ممنوع است و هیچ بهانه جویی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

مهدی فراهانی،مدیر کل امور اقتصادی و دارایی قم در حاشیه جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک که در استانداری برگزار شد گفت: در این جلسه موضوع اخذ کپی مدارک هویتی در برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان مطرح شد که با توجه به بخشنامه‌های صادر شده در خصوص ممنوعیت اخذ مدارک هویتی از خدمات گیرندگان در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها موظفند در راستای احترام به حقوق مردم و تحقق دولت الکترونیک این مصوبه را جدی بگیرند.

 او افزود: بر اساس مصوبات این جلسه از دو هفته آینده اخذ کپی و مدارک کاغذی مراجعان از بانک‌های استان پذیرفتنی نیست و سامانه ها، شبکه‌ها و سیستم‌های ثبت مدارک در بانک‌ها باید تقویت شود.

فراهانی گفت: براساس بخشنامه‌های توسعه دولت الکترونیک در صورت نقض مصوبات باید مدیر ارشد دستگاه به عنوان ترک فعل به نهاد‌های ذیربط پاسخگو باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها یا بانک‌ها اختلال در شبکه را به عنوان عاملی برای دریافت کپی مدارک عنوان می‌کنند، گفت: اینگونه بهانه جویی‌ها قابل پذیرش نیست و در صورت ایراد شبکه یا هر مورد دیگر باید دستگاه اجرایی و بانک بدون دریافت هزینه، کپی مدارک هویتی را تهیه نمایند و مردم وظیفه‌ای در این خصوص ندارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.