سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وصل شدن آب آشامیدنی تمام روستا‌های سیل زده مازندران

قائم مقام شرکت آبفا مازندران از وصل شدن آب آشامیدنی تمام روستا‌های سیل زده استان خبر داد.

علی اصغر علیپور قائم مقام شرکت آبفا مازندران گفت: با تلاش اکیپ‌های امدادی و همکارن ستاد مدیریت بحران شرکت، آب آشامیدنی تمامی روستا‌های سیل زده مازندران وصل شد.

او افزود: شدت بارندگی در حوزه آبریز ارتفاعات شهرستان‌های کلاردشت، چالوس، تنکابن، نور و رویان و آمل موجب جاری شدن سیلاب در بخش‌های مرزن آباد، بلده، دو هزار تنکابن، پلور، گزنک و شهرستان کلاردشت شده و خساراتی بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیر بنایی آبرسانی در مناطق سیل زده وارد کرده است.

علیپور گفت: به علت ورود گل و لای به حوضچه‌های تصفیه خانه آب شرب کلاردشت، این تصفیه خانه از مدار بهره برداری خارج و شهر و روستا‌های تحت پوشش ۱۵۰ لیتر در ثانیه دچار کمبود آب شدند.

او افزود: ۱۵۹ کیلومتر خطوط انتقال و ۱۱۸.۵شبکه توزیع در این سیل آسیب دید و به تعداد ۷ باب از مخازن ذخیره در روستا‌ها نیز خساراتی وارد آمد که به علت شکستگی لوله‌ها و انشعابات، آب آشامیدنی تعدادی از روستا‌ها قطع شد.

علیپور گفت: از همان دقایق اولیه سیل با تلاش همکاران مدیریت بحران آب شرب شهر‌ها و روستا‌های تحت پوشش وصل و در تعدادی از روستا‌های غیر تحت پوشش هم طی ۲۴ ساعت اولیه مشکل قطعی آب برطرف شد و در سایر روستا‌ها به دلیل فقدان جاده دسترسی و رانش زمین به محض تعریض جاده، اکیپ‌های امدادی این شرکت نسبت به لوله گذاری و برقراری جریان آب اقدام کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.