سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریداری بیش از ۳۵۰۰ تن کلزا در استان کرمانشاه

مدیر تعاون روستایی کرمانشاه گفت: میزان خرید تضمینی و توافقی کلزا در ۱۶ مرکز تخصصی خرید وابسته به تعاون روستایی از مرز سه هزار و ۵۰۰ تن گذشته است.

ایرج صفایی اظهار داشت: تمام محصول کلزای تولیدی کشاورزان استان توسط مراکز وابسته به شبکه تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می شود.

به گفته وی از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری کار خرید دانه روغنی کلزا به دو صورت توافقی و تضمینی مباشرتی در سطح استان و در ۱۶ مرکز تخصصی خرید کلزا وابسته به تعاون روستایی آغاز شد.

مدیر تعاون روستایی کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته چهار هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد، عنوان کرد: شرایط جوی و خشکسالی تاثیر بسزایی در میزان تولید این محصول گذاشته است.

صفایی افزود: خرید دانه روغنی کلزا به ۲ صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان انجام می شود که در هر دو روش قیمت خرید ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم کلزا است.

وی همچنین از کشت و همچنین خرید دانه روغنی کاملینا در استان خبر داد و افزود: برای نخستین بار ۳۸ تن کاملینا در استان کرمانشاه، کشت و توسط تعاون روستایی از کشاورزان خریداری گردیده است.

این مقام مسئول به رویکرد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به خریدهای توافقی و همچنین کشت قراردادی با توجه به حمایت از تولید اشاره کرد و اظهار داشت: خریدهای توافقی توسط تشکل ها و شرکت های زیر پوشش تعاون روستایی یکی از راه های افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی است که سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده و مصرف کننده می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.