سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت یخدان میرفتاح ملایر در دستور کار است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت:مرمت یخدان میرفتاح ملایر در دستور کار قرار دارد و تا کنون ۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در خصوص آخرین وضعیت طرح های یخدان میرفتاح و دستکند سامن گفت:در خصوص بازسازی و مرمت یخدان میرفتاح ملایر با توجه به اینکه ایرادات مبنایی در سازه این یخدان وجود داشت باعث شد صرفا به مرمت طاق سازه فکر نکنیم و مرمت کل بنا همچون استحکام بخشی، پی و ساقه گنبد را در دستور کار قرار دهیم.

او گفت:با توجه به گرانی مصالح برآورد‌های اولیه ما کفاف مرمت و بازسازی این طرح را نمی‌داد، اما مرمت ساقه و پی این اثر تاریخی با صرف هزینه یک میلیارد تومانی تکمیل شده و برای اتمام طرح و مرمت گنبد این بنا امسال از وزارت خانه و مجموعه استان درخواست اعتبار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت:مرحله یک مجموعه دستکند سامن برای افتتاح آماده شده است و آمادگی این را داشتیم تا فاز یک دستکند سامن را در سفر ریاست جمهوری افتتاح کنیم، اما به علت فشرده بودن برنامه سفر ایشان بهره برداری از این مجموعه به زمان دیگری موکول شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.