سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مرمت گذرگاه پل تاریخی «چالانچولان» لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از آغاز عملیات مرمت گذرگاه پل تاریخی «چالانچولان» این استان برای نخستین بار خبر داد و گفت: این اقدام در مرحله استحکام بخشی است.

 عطا حسن پورمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان  اظهار داشت: مرمت این بنا توسط پایگاه تخصصی پل‌های تاریخی لرستان هم‌اکنون در مرحله سوم مرمت و استحکام بخشی قرار دارد.

حسن پور عنوان کرد: بر اساس برنامه تدوین شده در این فاز مقرر شد، تمام نیمه جنوبی گذرگاه این پل تاریخی مورد استحکام‌بخشی و مرمت قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: پل تاریخی «چالانچولان» یکی از آثار تاریخی لرستان و بنای آن مربوط به دوران قاجار است که پایه‌های آن سنگی و بدنه و تاق‌های آن آجری است و یکی از پل‌های صدگانه استان به‌شمار می‌رود.

حسن‌پور ادامه داد: در این عملیات برای نخستین بار بخش جنوبی پل مذکور مورد آواربرداری، سبک‌سازی و استحکام‌بخشی قرار می‌گیرد و این حجم عملیات گسترده با رعایت تمام منشور‌های مربوطه است؛ همچنین در صورت تامین اعتبار مالی نیز بخش شمالی پل و در واقع تمام گذرگاه آن مرمت و استحکام‌بخشی خواهد شد.

بیش از ۱۰۰ پل تاریخی و باستانی در لرستان وجود دارد که پل چالانچولان با طول ۱۲۰ متر در میان طبیعت بکر دشت سیلاخور در جاده بروجرد به دورود قرار گرفته است و مناظر بی‌بدیلی را از فراز آن می‌توان نظاره کرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.