سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بهره برداری آزادراه های کشور:

هزینه نگهداری آزادراه ها باید جبران شود/ الزامی برای تردد از تونل البرز وجود ندارد

سرمدی گفت: نرخ عوارض آزادراه ها بعد از گذشت دو سال افزایش یافت که اکنون هیچ الزامی برای عبور از تونل البرز در آزاد راه تهران شمال وجود ندارد.

عباس بیات سرمدی گفت: علت اصلی تعیین کننده نرخ عوارض آزاد راه ، طول  دوره واگذاری و گزارش هزینه درآمد سرمایه گذار است که طبق پیش بینی های صورت گرفته از میزان تردد درآمد در طول سال و آیتم های مربوط به هزینه نگهداری و بهره برداری نسبت به نرخ آزاد راه تصمیم گیری می شود.

به گفته مدیرکل بهره برداری از آزادراه راه های کشور، نحوه محاسبه یکسانی در نرخ های عوارض  نداریم.  نرخ عوارض در تونل البرز  که به ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان  رسیده  الزامی برای استفاده از تونل البرز برای مسافران وجود ندارد  و به جز موارد خاص و شرایط اضطرار و آب وهوای خاص  در سایر موارد و روزها تردد از آن اختیاری است.

او می گوید: در  آزاد راه کاشان-اصفهان  به دلیل شرایط خاص  از جمله هزینه های نگهداری و بهسازی سرمایه گذار با توجه به شرایط تورمی  لازم شده بود که کمک هایی برای هزینه های نگهداری شود که البته هم اکنون نرخ عوارض این آزاد راه در مقایسه با آزاد راه های مشابه  از جمله  اراک-خرم آباد ،کنار گذر شرقی  قم-گرمسار و  کاشان-نطنز-اصفهان  بسیار کم  است .

روز گذشته بعد از دو سال با ابلاغ و دستور رئیس جمهور هزینه عوارض آزاد های ۲۸ درصد افزایش یافت .

 

برچسب ها: حمل و نقل ، آزاد راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مصطفی
۲۱:۴۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
با سلام
وزیر راه حق مردم با دادن عوارض چیه ؟ لطفا ماشین سوار شو و وضعیت جاده ها رو ببین بی وجدان