سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

اجرای ۹۰ درصدی طرح هوشمندسازی یارانه نان در نانوایی‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از ۹۰ درصد نانوایی‌های استان با نصب دستگاه کارتخوان طرح هوشمندسازی یارانه نان را اجرا می‌کنند.

ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: هوشمندسازی یارانه آرد و نان با ۲ رویکرد جلوگیری از قاچاق آرد و آرد فروشی برخی نانوایی‌ها و نیز پرداخت یارانه به نانوایی‌ها به منظور جبران هزینه‌های آن‌ها اجرا شد.

او افزود: در این میان برخی نانوایی‌ها هنوز مشکلاتی برای نصب دستگاه هوشمند در راستای اجرای این طرح دارند که در صدد حل و رفع این موانع هستیم ضمن این که با هرگونه تخلف در اجرای طرح با جدیت مقابله می‌شود که تا پای لغو مجوز فعالیت نانوایی هم اعمال قانون خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سهمیه آرد تعدادی نانوایی متخلف حذف و سهمیه آن‌ها به سایر واحد‌ها داده شد و ارائه مجوز‌های جدید هم با هدف ایجاد تعادل با سهولت انجام می‌شود.

چمندی بیان کرد: با وضعیت جدید در قیمت‌ها الگوی غذایی مردم از مصرف برنج به سمت نان تغییر کرده است و مردم علاقه شان به نان بیشتر شده است.

او تصریح کرد: افزایش قیمت خمیرمایه نان از سوی ۲ واحد تولیدی در خراسان رضوی غیرقانونی است ضمن این که هر ۲ واحد یاد شده موظف به تامین نیاز استان به خمیرمایه هستند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با هدف تامین سلامت مردم تمامی نانوایان باید برای تولید نان صرفا از خمیرمایه و نه هیچ افزودنی دیگری بهره ببرند.

چمندی اظهار کرد: به دنبال اصلاح فرایند‌ها و تاکید بر نظارت‌ها در این زمینه هستیم و ۱۲ کارگروه تخصصی در ۲ سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای این منظور پیش‌بینی شده است و باید در نظارت‌ها مردم را شریک کرد، زیرا واقعی‌ترین گزارش‌ها را مردم به ما انتقال می‌دهند.

او در خصوص کاهش قیمت برخی مواد خوراکی گفت: این کاهش قیمت در پی کاهش قیمت در بازار‌های جهانی محقق می‌شود و تا مانی که نخستین خرید جدید محموله روغن انجام شود و به بازار برسد اعمال کاهش قیمت زمان بر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.