سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اجلاس «همدان، مرکز جهانی طب سینوی»

اجلاسیه «همدان، مرکز جهانی طب‌سینوی» مهر امسال در همدان برگزار می شود.

دبیر اجرایی این اجلاسیه گفت: اجلاسیه «همدان، مرکز جهانی طب‌سینوی» بعد از ماه صفر و در مهر گزار می‌شود .

محمد صیفی‌کار گفت:طب ایرانی دارای قدرت پیشگیرانه است و باید به گفتمان تبدیل شود تا کاهش مراجعه درمانی را شاهد باشیم.

پیش‌بینی شده است کتابخانه دیجیتال با پایه همدان و طب سینا به عنوان نخستین کار در اجلاسیه راه‌اندازی شود.

او گفت:برای فرهنگ‌سازی به استفاده از نام‌های ابن‌سینا، اسامی "سینا، علی، حسین" و نام مادر وی "ستاره" انتخاب و به ثبت‌احوال اعلام شده تا در روز همدان به خانواده‌هایی که فرزندانشان را به این نام‌ها نامگذاری می‌کنند، هدیه‌ای تعلق گیرد.

دبیر اجرایی اجلاسیه همدان مرکز جهانی طب سینوی افزود: در نظر داریم موزه اشیاء زرین و سیمین در همدان راه‌اندازی شود همچنین مراسم روز همدان با همکاری نظام پزشکی برگزار می‌شود .

صیفی کار با بیان اینکه موزه دائمی طب سنتی در باغ بدیع‌الحکما راه‌اندازی خواهد شد، گفت: افتتاح سلامتکده و دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی و جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی در مجموعه عین‌القضات از دیگر برنامه‌های اجلاس خواهد بود.

او گفت: بیش از ۲۰۰ شرکت و مرکز که نام و فعالیتشان مرتبط با بوعلی و طب سنتی است، احصا شده و زیرنظر دانشگاه در این اجلاسیه فعالیت خواهند داشت.

برگزاری نمایشگاه نقاشی در آرامگاه بوعلی، هم‌نویسه اسامی "ابن‌سینا" و "بوعلی"، مسابقه‌های عکاسی و ورزشی، ساخت فیلم "حکیم" در همدان، تور عکاسی و گردشگری، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و ساخت موسیقی فاخر توسط حسام‌الدین سراج از دیگر برنامه‌های اجلاسیه خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.