سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۴۵ سکه تاریخی در تربت حیدریه

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان رضوی گفت: باهوشیاری‌نیرو‌های انتظامی تربت حیدریه ۴۵ سکه تاریخی و تعدادی اشیای تاریخی دیگر کشف و ضبط‌‌‌ شد.

محمدعلی مدیر فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان رضوی گفت: از نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سکه‌های کشف شده مربوط به دوران ساسانی تا دوران قاجاریه است.

اوافزود: علاوه بر این سکه‌های تاریخی، بیش از ۲۰۰ شی دیگر از جمله انگشتر، بشقاب، دستبند و ریتون (جام‌هایی با نقوش حیوانات) تقلبی کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان رضوی ادامه‌ داد: متهمان پس از دستگیری با همکاری نیروی انتظامی برای طی شدن مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

مدیر‌ بیان کرد: همکاری بسیار چشمگیر نیرو‌های انتظامی، امنیتی و قضایی شهرستان، نشان‌دهنده حساس شدن عمومی در چند سال اخیر نسبت به داشته‌های فرهنگی و تاریخی است و مردم برای حفظ و حراست از تاریخ و هویت در کنار دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی حضور پررنگی داشته‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: آثار کشف شده با حضور سردار ابراهیم قربان‌زاده جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در محل ایست و بازرسی کامه رونمایی شد.

او افزود: در تربت‌حیدریه بیش از ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده که از این تعداد حدود ۶۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.