سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش مدیران اقتصادی برای رفع محرومیت زدایی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران با تکیه بر اعتبارات طرح‌های محرومیت زدایی برای رشد اقتصادی ۹ درصدی استان تلاش کنند.

احمد زاده در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی ۹ درصد برای امسال در استان خبر داد و گفت: در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای انجام طرح‌های ملی اختصاص یافت که با تلاش‌های انجام شده ۴۱۰۰ میلیار تومان دیگر به این اعتبارات اضافه شد.

او می گوید: می‌توان با تکیه بر مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص اعتبارات طرح‌های محرومیت زدایی بدون سقف محدودیت، به رفع محرومیت در استان کمک کنیم.

استاندار همچنین با ابراز نگرانی از استفاده نکردن از روان آب‌ها در استان در پی سیل اخیر گفت: ۱۰ درصد روان آب‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد است، اما بیشترین برداشت آب، از چاه‌های آبی است و این امر آسیب جدی به سفره‌های زیرزمینی می‌رساند.

به گفته احمدزاده، ما استان نفت خیزی هستیم که فقط ۳ درصد تولید نفت به آن تعلق می‌گیرد و ۹۷ درصد آن به سایر استان‌ها اختصاص می‌یابد و این وظیفه مدیران است که بتوانیم حق و حقوق خود را مطالبه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی ۹ درصدی در استان نیازمند هشت هزار میلیارد تومان هستیم که ۹۰ درصد این مبلغ درحال تحقق است.

شهابی نسب می گوید: همچنین ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای رشد اقتصادی نیاز است که با تعامل دولت و بخش خصوصی این امر محقق می‌شود.

او گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی در رشد اقتصادی استان می‌توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.

شهابی نسب با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی بانک‌ها باید سهم منابع خود را مشخص کنند می گوید: دعوت از پیمانکاران و فعالان بخش خصوصی و تعامل با بانک‌ها می‌تواند در رسیدن به توسعه استان موثر باشد.

به گفته معاون اقتصادی استاندار، همه دستگا‌های اجرایی مامور انجام بخش‌های مختلف اقتصادی خود هستند.

عسکری می گوید: ایجاد تشکل‌های مردمی و هدفمند از دیگر راهکار‌های رسیدن به توسعه است.

بررسی ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و رفع مشکلات بخش خصوصی و راهکار‌های رفع موانع آنان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.