سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین: سیاستمداران آمریکایی خودخواهانه درباره مسئله تایوان با آتش بازی می‌کنند

وزیر خارجه چین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را اقدامی «خودخواهانه» خوانده و گفته او در حال دشمن تراشی برای خود است.

وانگ یی، وزیر خارجه چین با اشاره به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان می‌گوید: «برخی سیاستمداران آمریکایی که خودخواهانه درباره مسئله تایوان با آتش بازی می‌کنند، دشمن ۱.۴ میلیارد چینی خواهند شد».

به گزارش راشا تودی، وزیر خارجه چین هشدار داد که «آن‌ها عاقبت خوبی نخواهند داشت».

در میان افزایش تنش‌ها، هشت فروند جنگنده F۱۵ و ۵ فروند هواپیمای «سوخت رسان» پایگاه آمریکا در ژاپن را ترک کرده اند. همچنین ویدیویی منتشر شده که به گفته برخی رسانه‌ها، سیستم موشکی ضدهوایی دوربرد چینی HK-۲۲ را در استان «فوجیان» در جنوب شرقی چین  نشان می‌دهد.

در بحبوحه سفر مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، لفاظی بین مقامات آمریکایی و چینی شدت گرفته است. چین بار‌ها نسبت به سفر این مقام آمریکایی به جزیره‌ای که آن را یکی از استان‌های خود می‌داند، هشدار داده است. تایوان خود را یک کشور مستقل می‌داند و سفر یک مقام آمریکایی به عنوان حمایت از «جدایی» آن تلقی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
7891
۰۹:۴۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
چین اگر همین حالا به تایوان(تا نانسی پلوسی هست)حمله نکند دیگر از ابر قدرت بودن کلامی بر زبان نیاورد که کسی باور نخواهد کرد. بی عرضه حمله کن.
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
چین . طبل تو خالی! . رییس مجلس امریکا با رفتن به تایوان علی رغم تهدیدات تند چین نشان داد که چین در برابر امریکا طبل توخالی بیش نیست .
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
به امید درگیری بین چین و تایوان و گرفتار شدن چین در جنگ.
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مسلماً تایوان خودمختار مثل همه خودمختاریهای عالم تاسرش به کارخودش باشه سرزمین مادری ( چین) کاری با آن نداشته ونخواهدداشت ولی اگر پایگاهی شود برای صدمه زدن به چین طبیعی است که چین واکنش نشان دهد. ولی اگرچین حقیقتاً نمی خواهدتایوان به این روزدچارشود باید بلافاصله وبا تمام قدرت والبته با رعایت قوانین بین المللی درس سختی به این یانکیهای بی پدرمادربده تاتوکارکشورها به اسم حقوووووووووووووووووووووووووووق !!!! بشر دخالت نکنند
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
چین به تایوان حمله نمی کند شاید در دریای چین خونمایی کند ولی خوب می داند که اقتصادش به امریکا و اروپا وابسته است و تحریم از سوی آنان سخت به اقتصادش آسیب می زند . چین کاملا به صادرات خود به اروپا و امریکا وابسته است و به تکنولوژی و سرمایه گذاری غرب کاملا نیاز دارد.
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
وسط کرونا و ابله میمونی دیگه حال دیدن جنازه و زخمی نداریم نصف نصفش کنن بره پی کارش اینم بهائیه که تایوانیا باید بخاطر اینکه امریکا رو کشوندن دم در چین بدن