سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در اندیمشک بدون محدودیت برگزار می‌شود

فرماندار اندیمشک گفت: پس از دوسال مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی بدون محدودیت در این شهرستان برگزار می‌شود.

جهانگیری با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت:اندیمشک غرق در عزا و ماتم اباعبدالله الحسین علیه السلام است و شهرستان اندیمشک یکدست سیاه پوش شده است.

او می گوید:مراسم عزاداری یوم‌العباس روز تاسوعا حسینی طبق روال هر ساله در محل میدان امام خمینی (ره) و با حضور هیأت مذهبی و آحاد مختلف عزاداران حسینی برگزار خواهد شد.

به گفته او با هماهنگی‌های صورت گرفته و به همت خیران و هیئات مذهبی نذری بزرگ یوم‌العباس در روز تاسوعا تعداد ۱۵هزار پرس غذایی گرم طبغ و بین عزاداران حسینی توزیع خواهد شد.

 این مقام مسئول گفت: مراسم سوگواری تاسوعا، عاشورا و شام غریبان طبق سنت هر ساله پیش از ایام کرونا در شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد و تردد هیئت‌ها و دستجات در سطح شهرستان بلامانع است.

او گفت: اندیمشک شهر حسینی و سوگوار آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام است وبا توجه به گرمای هوا در روز تاسوعا و عاشورا حسینی در طول مسیر حرکت هیئات مذهبی مواکب متعددی برنامه ریزی شده و جهت پذیرایی از عزاداران استقرار پیدا خواهند کرد.

به گفته جهانگیری هیأت مذهبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت داشته باشند و عزاداران هنگام حضور در اجتماعات از ماسک استفاده کنند

فرماندار اندیمشک با اشاره به آزاد شدن سفر به کربلا و لغو روادید امسال پیش بینی می‌شود شهرستان اندیمشک در مسیر رفت و برگشت میزبان هزاران نفر از زائران اربعین حسینی باشد گفت: شهرستان اندیمشک در حال آماده شدن جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی خواهد شد و پس از دهه اول محرم برنامه ریزی پذیرایی و اسکان ا زائران اربعین حسینی در شهرستان اندیمشک صورت خواهد گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.