سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشرویه تنها شهرستانی که مراتع خود را بیمه کرد

در پی عدم استقبال مرتعداران، تنها ۵۰۰ هکتار مرتع در خراسان جنوبی بیمه شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ فقط در شهرستان بشرویه ۵۰۰ هکتار مرتع در مقابل سیل و تگرگ و خشکسالی بیمه شده است.

نصرآبادی عدم حس مسئولیت و عدم آگاهی مرتعداران از بیمه مراتع و شرایط آن را از مشکلات مسیر بیمه مراتع عنوان کرد و گفت: دراین طرح تولید علوفه مراتع در مقابل خسارات ناشی از سیل، تگرگ وخشکسالی بیمه می‌شوند.

او گفت:در بخش بیمه مرتع، تنها مراتعی که دارای طرح مرتعداری مصوب بوده وقرارداد اجرای طرح مرتعداری آن تنظیم شده قابلیت بیمه دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: بیمه گذاران در بخش مرتع می‌توانند با در دست داشتن کتابچه مصوب طرح مرتعداری وقرارداداجرای طرح مرتعداری به یکی از شعب بانک کشاورزی و یا نمایند گی‌های بیمه مراجعه و درخواست بیمه خود را ارائه کنند.

نصرآبادی افزود: پس از آن کارگزار بیمه با هماهنگی کارشناسان منابع طبیعی به منطقه مورد نظر مراجعه و نسبت به تعیین میزان تولید علوفه مرتع با توجه به وضعیت مرتع و میزان تولید میانگین اعلامی در دفترچه طرح مرتعداری اقدام می‌کند.

او گفت:در انتها بیمه نامه با برگ ضمیمه مربوط به محاسبات حق بیمه تکمیل و پس از واریز حق بیمه سهم بیمه گذار توسط مرتعدار نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می‌شود.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی براساس ماده واحده اساسنامه صندوق بیمه کشاورزی و برنامه توسعه اقتصادی پنج ساله صندوق بیمه مکلف به بیمه ۵۰ درصد سرمایه گذاری‌های مردمی در بخش منابع طبیعی شده است.

برچسب ها: منابع طبیعی ، مرتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.