سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ در جلسه شورای هنر:

پیوست فرهنگی در مصوبات دولت ضروری است

اسماعیلی گفت: باید ساز و کاری فراهم شود تا از نقطه نظرات و دیدگاه‌های تخصصی اعضای شورای هنر در پیوست فرهنگی مصوبات دولتی استفاده شود.

در ابتدای این جلسه، وزیر فرهنگ گفت: باید ساز و کاری مشخص فراهم شود تا از نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای شورای هنر در خصوص ظرفیت عظیم «پیوست فرهنگی» در مصوبات دولت بهره‌مند شویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ایجاد هم افزایی میان نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف برای استفاده بهینه از امکانات حوزه فرهنگ و هنر گفت: سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف از سالن‌های چند منظوره فرهنگی و هنری مجهزی برخوردار هستند که می‌توان با ایجاد هم‌افزایی شرایطی فراهم کرد که به شکل منسجم مورد استفاده اهالی فرهنگ و هنر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عضویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای عالی شهرسازی اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ از منظر حمایت از توسعه فضا‌های فرهنگی و اصالت فرهنگی در ساخت و سازها، عضو شورای عالی شهرسازی شده است که متاسفانه در دوره‌های قبل در این خصوص غفلت شده بود، اما وزارت فرهنگ در دوره جدید به دنبال تقویت نقش آفرینی در راستای رویکرد حمایتی از اصالت فرهنگی بنا‌ها است. 

احیای شورای عالی سینما پس از ۱۲ سال 

همچنین در ادامه این جلسه، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی گفت: تحقق عدالت فرهنگی، رویکرد اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید به شمار می‌رود که در این راستا به همراه مدیران بخش‌های مختلف سازمان سینمایی تاکنون به یازده استان کم برخوردار کشور سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبود‌های هنرمندان حوزه سینمایی شهر‌های مختلف قرار گرفته ایم.

وی در ادامه به احیای شورای عالی سینما اشاره کرد و گفت: این شورا قرار است پس از ۱۲ سال وقفه به همت شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرگرفته شود و امیدواریم با احیای شورای عالی سینما در دوره جدید بتوانیم شاهد اعتلای بخش‌های مختلف سینمای کشور باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.