سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاموشی‌های ناشی از سیل در کشور رفع شد

سخنگوی صنعت برق گفت: خاموشی‌های ناشی از سیل در کشور برطرف شده و نواقص و آسیب‌های وارده به شبکه‌ها در حال رفع است.

آقای مصطفی رجبی‌مشهدی گفت: ممکن است در مناطقی که راه‌های دسترسی هنوز بازگشایی نشده یا به دلیل جلوگیری از برق‌گرفتگی و رعایت نکات ایمنی مردم، شبکه‌های برق به‌طور موقت بی‌برق باشند که به‌محض بازگشایی مسیر دسترسی و رفع ملاحظات ایمنی، این مناطق نیز برق‌دار خواهند شد همچنین نواقص و آسیب‌های وارده به شبکه‌ها در حال رفع است و با برق‌دار کردن شبکه‌های برق مناطق سیل‌زده، شرایط تحت کنترل بوده و شبکه سراسری برق پایدار است.

به گفته او، نیرو‌های عملیاتی در مناطق سیل‌زده همچنان در آماده‌باش کامل هستند و صنعت برق به دستور وزیر نیرو تا حل کامل مشکلات ناشی از سیل و آب‌گرفتگی در کنار مردم به خدمت‌رسانی ادامه خواهد داد به طور کلی شبکه‌های برق ۲۱ استان کشور از چهارشنبه هفته قبل به دلیل سیل، طوفان و باد‌های شدید و رانش زمین، دچار آسیب‌دیدگی شد که با همت کارکنان پرتلاش شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای به‌سرعت مورد بازیابی قرار گرفت.

سخنگوی صنعت برق می گوید: هموطنان در هنگام بارش باران یا جاری شدن سیل، برای جلوگیری از برق‌گرفتگی، از خطوط فشار قوی دوری کنند و در صورت مشاهده سیم قطع شده و آویزان، ضمن دور شدن از محل، موضوع را از طریق شماره‌تلفن ۱۲۱ به اداره برق اطلاع دهند.

آقای فیروز قاسم‌زاده گفت:  از هفته قبل بر اساس هشداری که صادر شد گروه‌های عملیاتی وارد عمل شدند و جا‌هایی که حساسیت بیشتری وجود داشت اطلاع‌رسانی لازم انجام شد، همچنین یک مانور عملیاتی  در تأسیسات انجام شد و گروه‌هایی تجهیز و در مناطق مستقر شدند براین‌اساس برای هر نوع قطعی در آب برق برنامه عملیاتی تدارک دیده شد.

به گفته سخنگوی صنعت آب کشور، باوجود بارش‌هایی که اتفاق افتاد کم‌ترین میزان خسارت متوجه تأسیسات آب و برق شد و در برخی شهر‌ها که شبکه آبرسانی خسارت‌دیده بود در سریعترین زمان ممکن نسبت به مرمت آن‌ها اقدام شد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.