سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اِی پی تی ان:

چین یکی از قدرتمند‌ترین نیرو‌های دریایی را در اختیار دارد

نیروی دریایی چین با گسترش توان و ظرفیت خود می‌تواند از حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال این کشور دفاع کند.

شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان در گزارشی اعلام کرد: نیروی دریایی چین اکنون به نیروی دریایی برجسته و توانمندی تبدیل شده است که می‌تواند با قدرتی بسیار بالا که مجهز به سلاح‌های متعارف شده است، در ماموریت‌های متفاوت نظامی از حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت چین و منافع این کشور دفاع کند.

در آوریل ۲۰۱۸، شی جینپینگ در دیداری که از نیروی دریایی ارتش چین در دریای چین جنوبی داشت، اعلام کرد نیاز چین به داشتن نیروی دریایی قدرتمند تا کنون تا به این اندازه فوری و ضروری نبود. او در اظهارات خود با تاکید بر نوآوری و جسارت در توسعه نیروی دریایی و ایجاد نیروی دریایی قدرتمند در سطح جهانی در همه ابعاد آن تاکید کرد.

شی ژینگ تائو، فرماندهی ناوگروه نیروی دریایی چین گفت: در سال‌های اخیر، تجهیزات ما به سرعت به روز رسانی شده و ساختار گذار خیلی سریع انجام گرفت و شیوه‌های رزمی به صورتی چشمگیر، نوسازی شدند. گشت‌های دریایی از آب‌های ساحلی به دریا‌های دور دست کشیده شدند؛ ماموریت‌های متنوعی برای ما تامین و طرح‌های آموزشی گسترده‌ای در اختیار ما قرار گرفت.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، ناوشکن‌های لهاسا (Lhasa) و چنگدو (Chengdu) به تازگی آموزش‌هایی را در آب‌های دور دست انجام داده اند و در عین حال شیوه‌های نظامی رزمی خود را نیز ارتقا داده اند؛ لهاسا فرآیند رزم واقعی و پردازش کلی سامانه‌ای را به عهده داشت و به این آموزش به چشم یک فرصت نگاه شد.

سیا ژینگ، ناخدای ناوشکن لهاسا گفت: بعنوان ناوشکن نسل چهارم مجهز به موشک که خودمان آن را ساخته ایم، آموزش‌ها را براساس رزم‌های واقعی انجام داده ایم، به صورتی عمیق توانمندی‌های نیرو‌ها و تجهیزات را دریافته ایم و همچنان به دنبال شیوه‌های جدید و نوآورانه در آموزش نیرو‌ها و رزم هستیم.

در ۱۷ ژوئیه سال جاری، سومین ناو هواپیمابر چین با نام فوجیان در شانگ‌های به آب انداخته شد. این ناوشکن به صورت مستقل در چین طراحی و ساخته شد و اولین ناو هواپیما بر چین به شمار می‌آید که از سامانه پرتابشی (catapult launch system) در آن استفاده می‌شود.

ناو هواپیمابر به منزله زرهی برای هر قدرت بزرگ در اقیانوس هاست و هواپیما‌های جنگنده نیز در واقع نیروی اصلی در هر حمله و دفاع راهبردی به شمار می‌آیند.

لیو منگتائو، فرمانده گردان نیروی دریایی چین می‌گوید: جنگنده‌های وابسته به ناو هواپیمابر در واقع نقطه اتکای اصلی در شکل گیری ناوگروه مرتبط با ناو هواپیمابر هستند. خلبانانی که این جنگنده‌ها را به پرواز در می‌آورند نمایانگر توان جنگی آن هستند و نقشی بی جایگزین در نبرد‌های دریایی دارند. همزمان با تربیت خلبانان جدید و پیشرفت مداوم برای نیرو‌های کشتی‌های جنگی، نیروی دریایی چین همچنان به پیشرفت و گسترش خود ادامه می‌دهد.

پیشتر در سال ۲۰۱۵، ناوچه لینیی (Linyi) ماموریتی مهم و دشوار را در تخلیه ۴۳۲ شهروند چینی و خارجی در یمن داشت. از سال ۲۰۱۶ نیز لینیی به ناوگروه آموزشی در دریا‌های هوآنگای (Huanghai) و بو‌هایی (Bohai)، شرق و جنوب دریای چین و بخش غربی اقیانوس آرام ملحق شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
دانیال
۱۴:۳۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
اگر چین حتی 200 تا ناو جنگی هم داشته باشه با یک بمب اتم همه اش تبدیل به آهن قراضه و حلبی سوخته خواهد شد و غرق خواهد شد
(یادآوری عملیات تقاطع)
ولی آمریکا و انگلیس جرأت چنین غلطی رو ندارند. چین ابرقدرت هسته ای است چون بعدش با 400 موشک هسته ای چین، تمام امریکا تبدیل به ویرانه و خاکستر خواهد شد

هرچند که چهار تا موشک اتمی هم برای نابودی امریکا کافی است :
نیویورک - شیکاگو - واشنگتن - لس آنجلس