سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست رئیس جمهور لبنان برای برگزاری نشست درباره ترسیم مرز‌های دریایی

رئیس جمهور لبنان برگزاری نشست سه جانبه با حضور رئیس پارلمان و نخست وزیر را برای بررسی ترسیم مرز‌های دریایی این کشور را خواستار شد.

میشل عون برگزاری نشست سه جانبه با حضور نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای بررسی موضوع ترسیم مرز‌های آبی با فلسطین اشغالی راخواستار شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میشل عون شامگاه یکشنبه درخواست کرد نشست مشترک و سه جانبه با حضور او و نجیب میقاتی و نبیه بری امروز (دوشنبه) برگزار شود.

دفتر نخست وزیری لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: میشل عون در تماس تلفنی با نجیب میقاتی درخواست کرد نشست سه جانبه در کاخ الجمهوری برگزار و درآن پرونده ترسیم مرز‌های آبی با اسرائیل بررسی شود.

 ولید فیاض، وزیر انرژی دولت موقت لبنان گفت: آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی در تعیین مرز‌های آبی میان لبنان و اسرائیل روز یکشنبه با او در بیروت نشست داشته است.

او گفت: میانجی آمریکایی طرح جدیدی به مقامات لبنانی ارائه و برخی شایعات درباره حفاری مشترک میان لبنان و اسرائیل را تکذیب کرد.

ولید فیاض با اشاره به اینکه میانجی آمریکایی علاقمند است تا قبل از پایان تابستان به راه حلی درباره ترسیم مرز‌های آبی دست یابد، گفت: بر اساس آنچه که در دیدار با او دریافت کردم، اوضاع و شرایط مثبت است.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد عناصری در لبنان می‌کوشند در روند دستیابی به توافق درباره ترسیم مرز‌های آبی میان تل آویو و بیروت مانع تراشی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.