سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان همدان خبر داد؛

با اراذل و اوباش قاطع برخورد می شود

دادستان همدان گفت:با تاکید رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور، برخورد عوامل انتظامی با مخلان نظم و امنیت، اراذل و اوباش و حاملان سلاح سرد بسیار قاطع، مقتدرانه و قانونی است.

حسن خانجانی موقر در نشست بررسی علل افزایش آمار نزاع و درگیری در استان همدان گفت:برخورد با اراذل و اوباش در چند نوبت به صورت کتبی و شفاهی به نیروی انتظامی تاکید شده است.

او گفت: پلیس باید در برخورد با اوباشی که جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند، بسیار قاطعانه و مقتدرانه عمل کند تا مردم با مشاهده اقتدار پلیس باشند و احساس امنیت کنند.

او  گفت: با وجود اینکه دادستانی قول حمایت از پلیس را داده، اما برخی از عوامل انتظامی تنها به نوشتن گزارش ۱۱۰ اکتفا و صحنه را ترک می‌کنند که این اقدام به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه قانون در همه مسائل نمی‌تواند پاسخگو باشدگفت: برای نمونه قانون درباره مسائل خانوادگی در بسیاری موارد عاجز است و نمی‌توان روابط عواطفی بین اعضای یک خانواده را با قانون تنظیم کرد و به همین علت جامعه باید به سمت  آموزش‌های اخلاقی حرکت کند.

حسن خانجانی موقر از بی توجهی دستگاه‌های مختلف و متولی در توسعه آموزش‌های فرهنگی و اخلاقی گلایه کرد و افزود: این آموزش‌ها علاوه بر خانواده، باید در نظام آموزشی به ویژه در آموزش و پرورش نیز ارائه شود.

به گفته دادستان  همدان ؛ تربیت صحیح والدین بر اخلاق‌مداری فرزندان و جلوگیری از نزاع و کنترل خشم بسیار مؤثر است، ضمن اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تأثیر بسزایی بر ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی به جوانان دارند.

خانجانی موقر به مشکلات پیش آمده در برخی صنف ها مانند باغ رستوران‌ها و ایجاد کردن زمینه‌ای برای تنش و درگیری اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های غیرمتعارف برخی صنوف به ویژه پس از نیمه شب باید از سوی اماکن مورد بررسی قرار گیرد و با صاحبان صنوف مختلف برخورد قاطعانه شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: عوامل استرس زا در جامعه از جمله گرانی، اعتیاد، ترک تحصیل و مواردی از این قبیل که به عنوان عوامل تشویقی برای ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و درگیری زمینه ساز هستند باید در جامعه رفع شود و این وظیفه همه دستگاه هاست که برنامه‌های جامع و عملیاتی ارائه دهند.

فرمانده انتظامی استان همدان هم در این نشست گفت: تعداد افرادی که دنبال اخذ غرامت و دیه درباره توهین و زخم‌های بسیار جزئی هستند رو به افزایش است که این موارد هم جزء آمار‌های نزاع به حساب می‌آید.

سردار سلمان امیری گفت:از افزایش ۲۱ درصدی کشف مشروبات داخلی و ۲۵ درصدی مشروبات خارجی در سطح استان خبر داد و گفت: مسائل فرهنگی باید برای جوانان بیش از پیش گفته شود تا در مسیر‌های انحرافی قرار نگیرند.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.