سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد دادستان مرکز گلستان از وابستگی بودجه شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰

دادستان مرکز گلستان از تشکیل پرونده کیفری برای بررسی مجوز ساخت و ساز بنا‌های غیراصولی در شهرداری گرگان خبر داد.

محمود اسپانلو در صحن شورای شهر گرگان و در جمع مدیران شهرداری گرگان با انتقاد از وابستگی بودجه شهرداری به کمیسیسون ماده ۱۰۰ گفت: وضعیت فعلی شهر گرگان در نتیجه همین وابستگی شهرداری به تخلفات و کمیسیون ماده ۱۰۰ است که در نتیجه آن افراد به امید پرداخت جریمه در همین کمیسیون، هنگام ساخت تخلف می‌کنند و اصول ایمنی را نادیده می‌گیرند.

او افزود: متاسفانه در برخی موارد همین وابستگی سبب می‌شود گزارش‌های ناظران ساختمان درباره تخلف سازندگان در پرونده بایگانی شود.

دادستان اسپانلو از صدور دستور ویژه برای بررسی این موضوع خبر داد و گفت: در دادسرای مرکز استان پرونده کیفری درباره نادیده گرفته شدن گزارش‌های ناظران ساختمانی درباره تخلف سازندگان را تشکیل می‌دهیم و قاطعانه و به طوری جداین موضوع را پیگیری می‌کنیم.

او افزود: پلیس ساختمان باید در شهرداری گرگان فعال‌تر عمل کند و به محض دریافت گزارش ناظران ساختمان مبنی بر تخلف سازندگان، ساخت و ساز‌ها را متوقف کنند.

دادستان اسپانلو، ساخت و ساز‌های ناایمن و غیرمجاز را خیانت آشکار برای حق آینده شهر خواند و گفت: شورای شهر به هیچ عنوان نباید اجازه ساخت و ساز‌های غیرمجاز را دهد و باید از شهرداری در این باره تحقیق و تفحص کند.

اسپانلو خطاب به اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری گرگان گفت: کوتاهی شما در موارد اینچنینی جان و مال مردم را در اینده و در حوادثی مانند سیل و رانش زمین به خظر می‌اندازد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از اعضای شورای شهر خواست: بخش مهمی از فعالیت خود را بر تحقیق و تفحص از شهرداری و نظارت و جلوگیری از تخلفات صرف کنند و وظایف میدانی و حضور در محله‌ها و رسیدگی به مشکلات مردم را به شهرداری بسپارند و بر آن نظارت کنند.

اسپانلو با اشاره به اهمیت فضای شهری در کاهش جرم و اسیب‌های اجتماعی گفت: به جای تمرکز همه امکانات و زیرساخت‌های خدمات شهری در مناطق مرفه شهر، بخشی از امکانات و زیباسازی شهر در سایر محله‌ها و به ویژه محله‌های حاشیه شهر گرگان انجام شود.

اسپانلو گفت: از این پس نماینده دادستانی در جلسات شورای شهر حاضر می‌شود و برای حل مشکلات مردم در محلات مختلف در کنار اعضای شورای شهر و شهرداری خواهد بود.

توانمند کردن محله‌ها با استفاده از الگو‌های موفقی مانند عطاآباد و اختصاص یک مرکز با ظرفیت نگهداری ۶۰۰ تا ۷۰۰ معتاد از دیگر مواردی بود که دادستان مرکز استان برای کاهش جرایم و امن‌تر شدن شهر گرگان پیشنهاد و درخواست کرد: شهرداری و شورای شهر به صورت جدی این موضوع را بررسی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.