سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزاداران از حرکت‌های وهم‌انگیز در تاسوعا و عاشورا پرهیز کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عزاداران حسینی اردبیل باید از هرگونه حرکات وهم‌انگیز در تاسوعا و عاشورا خودداری کنند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: وقایع عاشورا سراسر درس عزت و عظمت اهل بیت است و نباید این آموزه‌ها با انواع خرافه‌ها و بدعت‌ها به حاشیه رانده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه دشمن در صدد کوچک‌ترین حرکت خارج از عرف و رسوم در مراسم‌ها عاشورا و تاسوعا است، می گوید: تبیین اهداف عاشورا و قیام امام حسین (ع) به عنوان درس جامع و کامل برای آزادی‌خواهان جهان باید به درستی انجام شده و فلسفه عاشورا به بهترین نحوه ممکن ارائه شود.

به گفته او، هرگونه حرکت وهم‌انگیز در ایام عزاداری محرم را آب در آسیاب دشمن ریختن اعلام کرد و گفت: مردم باید از بدعت‌ها و برخی حرکت‌های وهم‌انگیز که میراث انحرافی دشمنان اسلام است، پرهیز کرده و تنها با تمسک به ولایت، عشق و شعور حقیقی به حضرت سیدالشهدا (ع) نارسایی‌ها و نامهربانی‌ها را تبدیل به فضای اتحاد و همدلی کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به اینکه عزاداری‌های ما باید توأم با معرفت عمیق نسبت به وقایع عاشورا باشد، گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) فرصتی بسیار ارزشمند است تا واعظان و خطیبان به بیان احکام، مباحث شرعی، اخلاقی و اعتقادی بپردازند و عزاداران حسینی را با معارف دینی آشنا کنند.

به گفته او، اهداف ارزشی سیدالشهدا احیای امامت و حاکمیت اسلام بود بنابراین ضرورت دارد در انتقال پیام عاشورا و عزاداری امام حسین (ع) به عنصر حماسه و عاطفه بها داده شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در ادامه می گوید: قیام امام حسین (ع) ارزش‌های دینی و الهی را حفظ کرد و در دل این قیام آسمانی، انسان دوستی و مودت موج می‌زند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه تمام افکار، سخنان و شعارهای امام حسین (ع) جنبه جهانی و انسان‌سازی دارند، گفت: محرم سفره تربیتی، حماسی و یک مدرسه جامع است که در آن سرفصل‌های اجتماعی و اخلاقی به انسان‌ها آموزش داده می‌شود و حسین (ع) یک موهبت الهی برای نجات بشریت از ظلم، ناآگاهی و انواع انحراف‌های اجتماعی است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.