سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصفیه خانه هفتم آب تهران وارد مدار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از تکذیب خبری مبنی بر قطعی آب‌های استان‌های جنوبی تهران خبر داد.

آقای محمدرضا بختیاری گفت: استان تهران حدود ۲۵ درصد مصرف آب شرب کل کشور را دارد که حدود ۱۸ درصد آن در شهر تهران و ۷ درصد در بقیه مناطق استان مصرف می شود، منابع تامین آب شهر تهران از ۵ سد  امیرکبیر، طالقان، ماملو، لتیان و لار تامین می شود به طوری که حدود ۷۰ درصد آب سطح شهر تهران از منابع آب سطحی و مابقی از منابع آب زیز زمینی است.

به گفته او، علی رغم اینکه تصفیه خانه هفتم چندین ساعت از مدار خارج شده بود هیچ گونه قطعی آب در هیچ کجای استان تهران نداشتیم. حدود ۲ ساعت پیش تصفیه خانه هفتم وارد مدار شد و جریان آب به سمت جنوب و جنوب شرق استان تهران در یک حد مناسب است همچنین آب شهر تهران با ۳۵۰ ایستگاه آنلاین پایش سطحی می شود تا آب با کیفیت به دست هموطنان برسد.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران این را هم گفت: به دلیل بارندگی شدیدی که در زمان بسیار کوتاهی در برخی از نقاط استان از جمله شرق استان و رودخانه جاجرود رخ داد، آب بالادست سد ماملو دچار کدورت بسیار بالایی شد که باعث از مدار خارج شدن تصفیه خانه هفتم شد. ما دو تصفیه خانه خود را به مدت چندین ساعت از دست دادیم ولی خوشبختانه قطعی آب گزارش نشده بود و خبری هم مبنی بر قطعی آب شهرهای جنوب استان تهران صحت ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.