سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲۸ هزار تن گندم در مهاباد خریداری شد

مدیر شرکت غله مهاباد گفت: از ابتدای خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از ۲۸ هزار تن از این محصول خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد افزایش دارد.

خدر مازوجی گفت: پارسال در مجموع حدود ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان مهابادی خریداری شده بود، ولی امسال تا این لحظه این آمار، ۸ هزار تن بیشتر بوده و حدود یک ماه دیگر نیز فصل خرید ادامه دارد.

وی گفت: امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان مهابادی خریداری شود که نسبت به سال قبل افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد.

مدیر شرکت غله مهاباد با اشاره به اینکه امسال ظرفیت شرکت‌های تعاونی روستایی و سیلوی این شهرستان برای ذخیره ۲۰۸ هزار تن آماده است، گفت: ۷ مرکز خرید در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

مازوجی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود، تاکید کرد: گندم‌کاران این شهرستان برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

وی گفت: امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیرمفید ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و مبلغ هزار تومان هم بعنوان تشویقی در نظر گرفته می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.