سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

بانوان دست به جیب خود می‌شوند/ رایگان بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

۲۰۶ بانوی خراسان جنوبی از ابتدای امسال در طرح توانمندسازی بانوان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته اند تا بتوانند با این آموزش ها، وارد بازار کار شوند.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دریچه‌ای برای ورود افراد به بازار کار است.

همه ساله فنی و حرفه‌ای تعداد زیادی از متقاضیان را در کلاس‌های مختلف ساماندهی کرده و برای آن‌ها آموزش‌هایی را برنامه ریزی می‌کند.

این بار به سراغ بانوان مهارت آموزی رفته ایم که متناسب با نیاز‌های استان تولیدات خود را انجام می‌دهند و کسب درآمد می‌کنند.

چاپ کتب مهارت آموزان، مشوقی برای فعالیت بیشتر

یکی از بانوان مهارت آموز گفت: در کار‌های الکترونیکی و نرم افزاری مثل فتوشاپ آموزش دیده ام و پس از یادگیری مطالب مشغول به کار شده ام.

او افزود: دوستانی دارم که در رشته‌های مختلف از جمله تراش سنگ‌های قیمتی و یا طراحی و دوخت آموزش دیده و توانسته اند درآمدی برای خود به دست آورند.


بیشتر بخوانید


یکی از مربیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در رشته تخصصی من، مهارت آموزان باید یک کتاب داستان را طراحی کرده و یک تقویم رومیزی را نیز به عنوان تکلیف ارائه دهند.

او بیان کرد: تعداد زیادی از کتب داستان که به دست هنرجویان طراحی شده است، به مرحله چاپ رسیده و دستمزد افراد نیز پرداخت شده است.

راه اندازی ۵۵ رشته با تمرکز بر رشته های دانش بنیان

کامرانی فرد مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۵۵ رشته را متناسب با نیاز‌های بازار استان راه اندازی کرده ایم و آموزش‌های این رشته‌ها ارائه می‌شود.

او افزود: سرلوحه کار فنی و حرفه‌ای برای ایجاد رشته‌های جدید، تمرکز بر رشته‌های دانش بنیان است.

کامرانی فرد اظهار کرد: از ابتدای امسال طرح توانمندسازی بانوان در محلات مختلف اجرا شده و در ۷ محله، ۲۰۶ بانو موفق به کسب مهارت شده اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان بوده و تنها مبلغی برای امور ثبت نام اخذ می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.