سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰ بقعه متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه و استفاده حداکثری از ظرفیت هیئت‌های مستقر در بقاع متبرکه و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و مؤثر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی از هشت مرداد لغایت پنج مهر ماه مطابق با اول محرم لغایت آخر صفر برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز اول ماه محرم با حضور هیأت مذهبی، اجرای ویژه برنامه اصلی من العسل همایش نوجوانان حسینی در روز ششم محرم الحرام با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

صالحی با اشاره به برنامه‌های ماه محرم، بیان کرد: ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی (ع) در روز هفتم محرم الحرام، برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان، نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه و خیابان‌های اطراف، مراسم زیارت عاشورا (ع) و همایش رهروان زینبی ویژه بانوان برگزار می‌شود.

وی گفت: راه اندازی کاروان عزای حسینی با اجرای مداحان و ذاکرین جوان و نوجوان، اجرای گروه‌های تعزیه خوانی، نصب تصاویر شهدا بویژه شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف در ماه محرم عنوان کرد.

وی گفت: در ایام ماه محرم ۳۰ نفر از مبلغان به مناطق محروم اعزام می‌شوند و از محل عوائد موقوفات منطبق به ۱۰۰ هیئت مذهبی از هیأت استان مساعدت می‌شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.