سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیل در خانمیرزا ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی را نابود کرد

جاری شدن سیل در شهرستان خانمیرزا حداقل ۱۰ هزار متر مربع از زیرساختی‌ها و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی را نابود کرد.

سرپرست فرمانداری خانمیرزا با اشاره به بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در این شهرستان گفت: جاری شدن سیل به ۲۲۰ واحد مسکونی در این شهرستان خسارت وارد کرد.

آقای خالدی اضافه کرد: براساس ارزیابی‌های اولیه انجام شده از میزان خسارت سیل در خانمیرزا، ۱۰۰ واحد مسکونی تخریب شده و ۱۲۰ خانه نیازمند تعمیر است و افزایش این تعداد منزل خسارت دیده وجود دارد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: جاری شدن سیل در شهرستان خانمیرزا حداقل ۱۰ هزار متر مربع از زیرساختی‌ها و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی را نابود کرد.

خالدی تصریح کرد: بارش شدید باران و جاری شدن سیل در خانمیرزا باعث آب‌گرفتگی تعدادی از خانه‌های مسکونی روستای چارگاه سادات، تخریب پُل و پُر شدن مسیل‌های پایین‌دست این روستا شد.

وی یادآور شد: به‌دنبال این بارش‌ها و جاری شدن سیل، زمین‌های کشاورزی و جاده روستای چارگاه سادات خانمیرزا دچار آب‌گرفتگی شدید شده است.

سرپرست فرمانداری خانمیرزا اظهار داشت: در روستای سیله این شهرستان جوی‌ها و جدول‌ها از گل‌ولای پُر و آب وارد تعدادی از خانه‌های این روستا شد و خسارت به مواد غذایی و وسایل زندگی مردم شد.

وی گفت: این بارندگی و سیل اخیر خسارت‌هایی به زنبورداران و عشایر مستقر در مناطق مختلف شهرستان خانمیرزا وارد کرده است.

خالدی تاکید کرد: هم‌اکنون کارشناسان و گروه‌های ارزیاب از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، جمعیت هلال‌احمر، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها به مناطق مختلف سیل‌زده در شهرستان خانمیرزا اعزام شده‌اند تا خسارت‌های وارد شده را براورد و اعلام کنند.

وی با اشاره به آماده‌باش کامل اعضای ستاد مدیریت بحران خانمیرزا تا پایان بحران مربوط به بارندگی و احتمال جاری شدن سیل در این شهرستان افزود: برآورد خسارت نهایی این سیلاب پس از پایان بحران اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

خالدی تصریح کرد: هفته گذشته و قبل از جاری شدن سیلاب، تمامی مسیل‌ها، جوی‌ها و جدول‌های مناطق مختلف شهرستان خانمیرزا بازگشایی، لای‌روبی و تعدادی بیل کانیکی در نقاط خطرناک مستقر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.