سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید گندم در استان قزوین از مرز ۱۶۳ هزار تن گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تا کنون ۱۶۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که این میزان نسبت به پارسال افزایش داشته است.

افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در نشست با مجمع نمایندگان استان گفت: تا کنون ۱۶۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که این میزان نسبت به پارسال ۵۱ هزارتن بیشتر است.

وی افزود: قرارگاه دانش بنیان کشاورزی راه اندازی شده است که صاحبنظران مختلفی در آن حضور دارند.

افلاطونی افزود: یکی از بهترین استان‌هایی که توانست از سفر‌های ریاست جمهوری اعتبار کسب کند استان قزوین بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سفر ریاست جمهوری توانستیم ردیف بودجه برای دشت قزوین احیا کنیم، در حوزه گیاهان دارویی هم مصوبه‌ای ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمات هوایی کشاورزی برای سم پاشی و باربری و در حوزه آب و خاک هم اقدامات خوبی در قالب مصوبات انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه برای گسترش گلخانه‌های خصوصی اقدامات ارزنده‌ای انجام شده است، گفت: حدود ۶۳۰ هکتار اراضی مناسب کشت گلخانه‌ای در قزوین داریم.

افلاطونی افزود: هفته گذشته در تاکستان از گلخانه‌ای بازدید کردیم که هر هکتار آن ۷۰۰ میلیون هزینه داشت، اما بهره وری آن چندین برابر حالت معمول بود.

توسلی معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی هم گفت: ۳۲ پروژه در سفر ریاست جمهوری ابلاغ شد که دو هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان از این اعتبارات در حوزه جهادکشاورزی بود.

وی افزود: در حوزه آب و خاک هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان و در بخش باغبانی ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.
معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی گفت: در زمینه خدمات هوایی در مجموع ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

به گفته توسلی، برای تکمیل و توسعه شهرک کشاورزی هم ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی گفت: در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در مجموع ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار و در حوزه دامپزشکی ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است

توسلی افزود: برای اولین برای پشتیبانی امور دام ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و می‌تواند گام مهمی در راستای حمایت از روستاییان و عشایر باشد.

اسدی معاون جهادکشاورزی هم گفت: برای دسته بندی مسایل حوزه کشاورزی شورای هم اندیشی در سطح مراکز خدمات جهادکشاورزی تشکیل شده است تا کشاورزی منطقه بصورت مشارکتی مدیریت شود.

وی افزود: شورای کشاورزی در سطح بخش هم تشکیل شده است که مسایل بالادستی شورای هم اندیشی را پوشش میدهد.

ره انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هم گفت: از سال آینده برنامه ریزی کردیم در نزدیکترین نقطه تولید گندم، خرید تضمینی داشته باشیم.

ره انجام افزود: لازم است هنرستان‌های کشاورزی در سطح استان تقویت شوند.

وی اضافه کرد: در حوزه ماشین الات کشاورزی حدود ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار داشتیم در حالیکه حدود ۱۴۰ میلیارد بدهی بانکی این بخش بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گفت: در بخش تامین سوخت کشاورزان دچار مشکل هستند و خریداری سوخت به نرخ آزاد، کشاورزان را زیر فشار قرار داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.