سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امر به معروف و نهی از منکر از نشانه‌های حکومت صالحین است

امام جمعه کوهبنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از نشانه‌های حکومت صالحین و از علل قیام سرور و سالار شهیدان است.

در اولین روز از ماه محرم جلسه مشترک شورای اداری و اعضای ستاد نماز جمعه کوهبنان در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

این مراسم با غبار روبی، عطر افشانی و‌ گلباران قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس و برگزاری نشست بصیرتی و معرفتی طرح صالحین مسئولین شهرستان، تجلیل از مدیران ادارات شرکت کننده در رزمایش الی بیت المقدس توسط ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان همراه بود.

حجت الاسلام مرتضی جعفری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت الله طالقانی اولین امام جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: ماه محرم ماه عزای سید الشهداست که هفته اول این ماه مزین به هفته امر به معروف و نهی از منکر شده است.

به گفته حجت الاسلام جعفری از ویژگی‌های صالحین اقامه نماز است که ستون دین و بهترین وسیله تقرب به خداست، نماز جمعه پس از استقرار نظام اسلامی احیا گردید.

امام جمعه کوهبنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از دیگر نشانه‌های حکومت صالحین و از دلائل قیام سرور و سالار شهیدان هست.

امام جمعه کوهبنان می‌گوید: امروز از جمله وظایف ما رعایت حجاب و عفاف، اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام جعفری گفت: زن ایرانی با رعایت حجاب اسلامی الگوی بسیاری از زنان عالم شده است البته باید با زبان دین به همگان بر رعایت حجاب و عفاف تاکید کنیم.

در ادامه مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان با تسلیت ماه محرم گفت: افسردگی از بیماری‌های رایج است که عزاداری برای سرور و سالار شهیدان این اختلال را بر طرف می‌کند.

توکلی می‌گوید حضور در مراسم سید الشهدا باید بر خودسازی و تزکیه نفس ما اثر گذار باشد و زمینه گسترش فرهنگ عاشورا را رقم بزند.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر نشان از اجتماعی بودن و نقش موثر ما در سرنوشت جامعه است که باعث بقای اسلام می‌شود.

به گفته توکلی حلقه‌های صالحین در سال ۸۴ در خوزستان راه اندازی شد و از آن تاریخ به بعد در کشور گسترش پیدا کرد که امروز بسیاری از افراد جامعه جز این حلقه‌ها هستند.

توکلی گفت: همه جناح‌ها و گروه‌ها باید برای پیشرفت و آبادانی شهرستان کوهبنان تلاش کنند و فراجناحی عمل نمایند.

به گفته سرپرست فرمانداری کوهبنان در جلسات شورای اداری مدیران ادارات شخصا حضور داشته باشند و نماینده به‌جای خود نفرستند تا تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها دقیق‌تر وکارشناسی صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: با توجه به شرایط جوی ستاد بحران شهرستان در آماده باش کامل هست در حالی که طی روز‌های گذشته شاهد بارندگی شدید در برخی نقاط شهرستان بودیم باید آمادگی کامل برای هر گونه حادثه‌ای را داشته باشیم.

به گفته توکلی در هنگام بروز حادثه باید صبور باشیم با مهربانی و سعه صدر با مردم آسیب دیده برخورد کنیم.

توکلی گفت: در بحث بهداشت و درمان ما نیاز به پزشکان متخصص دائمی در شهرستان داریم که در طول هفته به مردم خدمات بدهند.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: روکش جاده کوهبنان به سمت زرند از تبصره ۵ ماده ۱۴ در حال پیگیری است تا هر چه زودتر به سرانجام برسد.

توکلی گفت: فاضلاب شهر کوهبنان با مساعدت نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در حال پیگیری است و اعتبار مطالعه این پروژه با مساعدت وزیر نیرو تامین شده است.

به گفته توکلی تکمیل جاده کوهبنان به زرند، احداث ساختمان کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان، توسعه و تجهیز بیمارستان، احداث مجتمع رفاهی فرهنگیان، تکمیل استخر شنا، ساخت یک پروژه در بخش طغرالجرد و... جز پروژه‌های در حال پیگیری هستند.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: دعوت از مدیران کل برای حل و فصل مشکلات موجود شهرستان در دستور کار قرار گرفته است که مدیران ادارات باید در این راستا همکاری کنند.

توکلی می‌گوید: دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت از آنان را در دستور کار قرار دادیم تا زمینه رشد، اشتغال و صنعتی شدن شهرستان را رقم بزنیم.

توکلی گفت: استفاده از وسایل نقلیه دولتی که نوعی حق الناس است باید مورد توجه باشد که فقط در وقت اداری و به جا استفاده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.