سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۳ طرح بزرگ توسعه در شهر‌های نجف، کربلا و کاظمین

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: هم اکنون ۳ طرح بزرگ توسعه در شهر‌های نجف، کربلا و کاظمین در حال اجراست.

مجید نامجو گفت: براساس شواهد تاریخی، عضد الدوله دیلمی در سال ۳۷۱ (ه ق) بنا و حرم بزرگ و باشکوهی برای سالار شهیدان ساخت و قسمت‌های زیادی از بنا را تجدید کرد.

وی با بیان اینکه اولین طرح توسعه حرم سالار شهیدان را ایرانیان در عصر آل بویه اجرا کرده‌اند، ادامه داد: عضد الدوله تقریبا هزارسال پیش برای نخستین بار، در هر چهار سمت حرم امام حسین (ع)، رواق‌ها و شبستان‌هایی ساخت و قبه و رواق‌ها را به زیبایی تزئین کرد.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: این عرض ارادت ایرانیان طی یک‌هزارسال ادامه یافته به طوریکه بسیاری از ابنیه کنونی اعتاب مقدسه یادگار ارزشمند از فرهنگ و هنر و معماری ایرانی اسلامی است.

وی افزود: هم اکنون نیز هنرمندان، استادکاران، کارگران و مهندسان ایرانی سه طرح بزرگ توسعه را در حرم مطهر مولای متقیان در نجف، حرم سیدالشهدا (ع) در کربلا و حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین در دست اجرا دارند.

نامی ادامه داد: پروژه توسعه حرم امام علی (ع) مزین بنام صحن و شبشستان حضرت زهرا (س) که بزرگترین طرح عمرانی در حال ساخت جهان اسلام به شمار می‌رود با زیربنای بیش از ۲۲۰ هزارمترمربع تقریبا تمام شده و بسیاری از بخش‌های آن تحویل مسئولان عتبه مقدس علوی شده است.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات افزود: در کربلا نیز فاز نخست از طرح جامع توسعه حرم مطهر حسینی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) با زیربنای ۱۳۵ هزارمترمربع در مرحله نازک کاری و اجرای نما و تاسیات قرار دارد.

وی به سومین طرح توسعه در حال اجرا در عتبات اشاره کرد و گفت: طرح توسعه زیر سطحی حرم مطهر امامین جوادین (ع) مزین بنام صحن امام محمد باقر (ع) با بیش از ۵ هزارمترمربع وسعت با کاربری زیارتی و خدماتی نیز در شهر کاظمین در حال اجراست.

علاقه‌مندان برای مشارکت در فیض توسعه حرم‌های مطهر می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات به نشانی www.atabat.org و درگاه پرداخت آنلاین، نذر خود را به میزان دلخواه پرداخت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.