سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۹۰ مجلس تعزیه خوانی میدانی در مهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر از اجرای ۱۹۰ مجلس تعزیه خوانی میدانی در این شهرستان خبر داد.

علیرضا فتحی گفت: شهرستان مهر با اجرای ۱۷ گروه تعزیه‌خوانی میدانی یکی از قطب‌های هنر تعزیه در استان فارس است که قدمتش به بیش از ۲۰۰ سال می‌رسد.

او گفت: همه ساله ۱۷ گروه تعزیه خوانی میدانی در سطح بخش‌های وراوی، مرکزی و اسیر شهرستان مُهر در دهه اول ماه محرم به اجرای هنر تعزیه خوانی میدانی می‌پردازند که درمجموع بیش از یکصد و نود مجلس تعزیه خوانی در شهرستان مُهر برگزار می‌نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر گفت: اجرای مراسم تعزیه‌خوانی نه تنها یادآور روزهای سخت و طاقت‌فرسای کربلا بوده  بلکه نمادی از صبر و ایستادگی در مقابل جهل و نادانی دشمنان اسلام است.

او گفت: ۱۷ گروه تعزیه خوانی در چهار شهر وراوی، خوزی، مهر و اسیر و در روستاهای، چاه شرف، میرملکی، نورآبادبخش وراوی و صادره و ارودان بخش مرکزی وهرج و دارالمیزان، چاه کبگان بخش اسیر در دهه اول ماه محرم به اجرای برنامه تعزیه‌خوانی می‌پردازند که بخش وراوی با ۷ گروه تعزیه خوان بیشترین اجرای هنر تعزیه خوانی در سطح شهرستان مهر اجرامی نمایند و درمجموع بیش از ۱۹٠ مجلس تعزیه‌خوانی در شهرستان مُهر برگزار می‌نمایند.

فتحی گفت: مراسم تعزیه‌خوانی در شهرستان مُهر یک روز قبل از ماه محرم با تعزیه پسر فروش آغاز و روز اول تا دهم محرم به ترتیب تعزیه مسلم بن عقیل، طفلان مسلم، مدینه الوداع، حرابن یزید ریاحی، وهب، طفلان زینب، قاسم بن الحسن، حضرت ابوالفضل، حضرت علی‌ اکبر و امام حسین (ع) در ظهر روز عاشورا برگزار می‌کنند.

منبع: مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.