سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت وسیع سیل به باغات پسته انار

فرماندار انار از خسارت به ۸ هزار هکتار از باغات پسته شهرستان خبرداد.

محسن صالحی سرپرست فرمانداری انار با قدردانی از تلاش های اعضای مدیریت بحران شهرستان گف:  بالغ بر ۳۷ میلیمتر بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان انار اتفاق افتاد که منجر به بروز سیلاب، آبگرفتگی معابر و ایجاد خسارت به راه‌های عبوری در سطح شهرستان، باغات پسته و منازل مسکونی و خودرو‌های شهروندان و هموطنان و اعلام تخلیه برخی روستا‌ها شد.

فرماندار انارگفت : از ساعات اولیه آغاز بارش، قریب به ۵۰۰ نفر مسافر عبوری بصورت اضطراری اسکان داده شدند و ۲هزار نفر از ساکنین شهرستان شامل برخی روستا‌ها و امین شهر با اعلام تخلیه قبلی منازل، بصورت موقت اسکان داده شدند.

او می گوید: با توجه به بالا آمدن آب در مسیر انار امین شهر و تهدید برای بسیاری از منازل مسکونی و اماکن، با شکافتن مسیر، تهدید سیلاب رفع شد.

صالحی گفت: متاسفانه سیل خساراتی قریب به ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری وارد نموده و همچنین برخی راه‌های ترانزیتی و روستایی شهرستان نیز خسارت دیده اند که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

فرماندار انار در خصوص میزان خسارات وارده به باغات کشاورزی گفت: میزان دقیق تعیین خسارات تا فرونشست کامل آب وجود ندارد، اما قریب به ۸ هزار هکتار از باغات پسته خسارت دیده است و هشت رشته قنات نیز تخریب شده اند.

به گفته صالحی، با توجه به بروز سیل در کیلومتر ۲۰ مسیر انار یزد، چندین خودرو نیز غرق شده اند که خوشبختانه خسارت جانی و مفقودی در پی نداشته است.

فرماندار انار گفت: مسیر‌های عبوری انار رفسنجان، انار یزد و انار شهربابک جهت تردد باز می‌باشد و تنها مسیر‌های انار به نوق به دلیل تخریب پل ، انار_ امینشهر، به دلیل شکافتن جاده و شاهم آباد _ بیاض به دلیل آبگیر شدن آبنما مسدود هستند.

صالحی با  اعلام احتمال بارندگی تا پایان روز یکشنبه ۹ مرداد، گفت: کلیه اعضای ستاد هماهنگی، فرماندهی و پاسخ به بحران شهرستان انار در آمادگی کامل می‌باشند، از کلیه شهروندان خواست تا آمادگی لازم در مواجهه با سیلاب را داشته باشند و از حضور در مسیر‌های رودخانه‌ها و سیلاب پرهیز کنند.

برچسب ها: سیلاب ، باغات پسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.