سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۹ مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای دولتی در استان اردبیل

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل از فعالیت ۱۹ مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای دولتی در استان خبر داد.

رحیم یونسی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اشتغال آماده به‌کار بودن و توانمندسازی افراد برای حضور در عرصه کار و فعالیت است، گفت: ۱۹ مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای دولتی و ۵ مرکز آموزش سیار و یک مرکز آموزش جوار در استان اردبیل به‌صورت رایگان به علاقه‌مندان و جویندگان کار خدمات مهارتی و فنی‌و‌حرفه‌ای در بخش صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و... ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل می گوید: در کنار این مراکز، ۲۰۰ مرکز آموزش خصوصی و آموزشگاه‌ آزاد نیز در سطح استان مهارت‌های لازم را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند که تنوع رشته‌ها در این مراکز بسیار زیاد است و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این دوره‌ها به‌صورت حضوری و مجازی از آموزش‌ها استفاده کنند.

به گفته او، یکی از مهم‌ترین سازمان‌ها و نهاد‌های فعال در کشور برای محو معضل بیکاری و آثار سوء آن، سازمان آموزش فنی و حرفه ای است که تلاش می‌کند از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود کشور در جهت تربیت نیروی کار ماهر استفاده کند.

یونسی به مدرک‌گرایی جوانان و بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با وجود برخورداری از دانش و معلومات بالا، به‌دلیل عدم برخورداری از مهارت، بیش‌ترین قشر بیکار جامعه را تشکیل می‌دهند که لازم است این قشر با مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای آشنا شده و بر حسب توانمندی و تحصیلات، آموزش‌های مهارتی را کسب کنند.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل می گوید: با اجرای طرح‌های جدید از جمله طرح نخلستان ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، طرح کهاد مهارت‌آموزی ویژه دانشجویان با هدف کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و... در تلاش هستیم فرهنگ مدرک‌گرایی را به فرهنگ مهارت‌افزایی تغییر دهیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.