سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکات ایمنی در زمینه برقرسانی مراسم عزاداری محرم

به منظور جلوگیری از بروز خسارات جبران‌ناپذیر، رعایت توصیه‌های ایمنی در زمان برگزاری مراسم عزاداری ضروری است.

مرادی معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با هشدار به هیات­های عزاداری نسبت به بروز حوادث برق ­گرفتگی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.۰

شهروندان به منظور جلوگیری از برق‌گرفتگی و بروز خسارات جبران‌ناپذیر جانی و مالی، توصیه‌های ایمنی را در زمان برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم رعایت کنند.

هیات‌ها و دسته جات عزاداری امام حسین (ع) که نسبت به تدارک محل‌های عزاداری و برپایی خیمه و داربست اقدام می‌کنند، به منظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه برای عزاداران و شهروندان، نسبت به رعایت موارد ایمنی توجه داشته باشند.

هیات‌های مذهبی هنگام برپایی چادر‌ها و خیمه‌های عزاداری مراقب شبکه‌ها و تاسیسات برق باشند و برای تامین برق خیمه‌های عزاداری و مساجد از متخصصان برق استفاده کنند.

عزاداران از نصب علم و پرچم‌های عزاداری بر روی شبکه ها، پایه‌ها و تاسیسات برق جدا خودداری کنند و به هنگام حمل نصب علم یا پرچم‌های مخصوص عزاداری مراقب شبکه‌های عرضی معابر باشند.

به منظور جلوگیری از آتش سوزی در خیمه‌ها و چادر‌های عزا، از کابل‌های فرسوده استفاده نشود و حتما از مقطع کابل مناسب استفاده شود، از لامپ‌های پُرحرارت و پُرمصرف به هیچ عنوان استفاده نشود و کابل‌هایی را که می‌خواهند در داخل خیمه‌ها و چادر‌ها ارتباط دهند از لابلای سازه‌های فلزی عبور ندهند.

با توجه به اینکه برخی از خیمه‌ها و تکایا برای تامین برق محیط خود از تیر‌های برق شهری استفاده می‌کنند و این کار اغلب بدون در نظر گرفتن سیستم حفاظتی (فیوز مناسب) و بصورت روکار انجام می‌شود، توصیه می‌شود سیستم برق رسانی را حتما به فیوز مناسب مجهز کرده و برای ارتباط کابل‌ها آن‌ها را دست پیچ نکنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.