سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۳۵ درصدی طرح‌های باند دوم

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از پیشرفت ۳۵ درصدی طرح‌های باند دوم در استان خبر داد.

داعی گفت: ابتدای سال ۹۸ در مجموع ۲۳۰ کیلومتر طرح باند دوم با حجم قرارداد هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان داشته ایم که امسال با ۲.۵ برابر افزایش به ۵۸۰ کیلومتر با حجم قرارداد ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

او افزود: در سفر رئیس جمهور به استان، اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف برای تکمیل راه‌های استان مصوب شد که با پیگیری‌های صورت گرفته در سال نخست از هزار میلیارد تومان تخصیص نقدی استان، ۳۸۰ میلیارد تومان مربوط به راه و شهرسازی بوده است.

داعی گفت: از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تاکنون ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی و ۱۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان به استان تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: از این محل در سه ماه پایانی پارسال ۵۰ کیلومتر باند دوم راه در استان تکمیل شد و زیر بار ترافیک رفت.

او گفت: همچنین تاکنون ۵۰ کیلومتر جاده دوبانده در استان آسفالت شده که باید علائم‌گذاری شود و ۵۰ کیلومتر دیگر تا زیرسازی آسفالت انجام شده است.

داعی تصریح کرد: در مجموع ۵۸۰ کیلومتر طرح باند دوم در دست اجرا داریم که قبل از سفر استانی ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و اکنون به ۳۵ درصد پیشرفت رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به هدف‌گذاری احداث ۱۰۰ کیلومتر باند دوم برای امسال اشاره کرد و گفت: اکنون این طرح حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با تأمین اعتبار لازم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

او افزود: حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰۰ کیلومتر راه دوبانده در دست اجرای استان نیاز است.

داعی عنوان کرد: برای اتمام ۵۸۰ کیلومتر راه‌های استان نیز حداقل چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تأمین اعتبار حداقل در سه یا چهار سال آینده این طرح ها تکمیل می‌شود و به نُرم قابل قبولی در باند‌های دوم خواهیم رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه راه‌ها پیشران اقتصادی است و خراسان جنوبی به نوعی شاهراه ارتباطی محسوب می‌شود گفت: دو کریدور شمال به جنوب چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد و کریدور بندرعباس - کرمان - راور- دیهوک - فردوس - مشهد و اصفهان - طبس - مشهد و یزد - طبس - مشهد از استان عبور کرده و اهمیت راه‌ها را دوچندان می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.