سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش رتبه بدهی اوکراین

با به تعویق افتادن پردات تعهدات خارجی اوکراین، رتبه بدهی این کشور کاهش یافت.

 موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز روز جمعه رتبه بدهی بلندمدت اوکراین را سه درجه کاهش داد و گفت برنامه اعلام شده اخیر برای به تعویق انداختن پرداخت‌ها به این معنی است که پیش فرض بر این است که عدم پرداخت بدهی‌ها از طرف اوکراین قطعی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این موسسه اعتبار سنجی رتبه بدهی اوکراین را از «CCC+» به «CC» کاهش داد. این اقدام پس از آن روی داد که دولت اوکراین پیشنهاد کرد پرداخت تمام تعهدات بدهی خارجی را به مدت ۲۴ ماه به تعویق بیاندازد.

در این بیانیه آمده است:"چشم انداز رتبه بندی منفی است که منعکس کننده دیدگاه ما در مورد این موضوع است اوکراین احتمالاً برنامه‌های بازسازی بدهی خود را اجرا می‌کند، که ما آن را مساوی با عدم پرداخت بدهی‌ها می‌دانیم. "

گروهی از کشور‌های غربی هفته گذشته به درخواست کی یف برای به تعویق انداختن پرداخت سود بدهی خود چراغ سبز نشان دادند و از سایر طلبکاران نیز خواستند این کار را انجام دهند.

مقامات مالی این دولت‌ها اعلام کردند که به تعویق انداختن پرداخت بدهی به اوکراین اجازه می‌دهد تا بودجه را برای اهداف جنگی خود در اولویت قرار دهد. این گروه شامل انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن و آمریکا می‌شود و از سایر کشور‌هایی که به اوکراین کم کمک کرده اند و همچنین دارندگان اوراق قرضه دعوت به همکاری در این رابطه کرده است.

موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز اعلام کرد که از دارندگان اوراق قرضه خصوصی خواسته شده است که تا ۹ اوت به این پیشنهاد رأی دهند.

موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز خاطرنشان کرد که این طرح "شامل هیچ گونه کاهش بدهی نمی‌شود و مقداری غرامت به دارندگان اوراق قرضه ارائه می‌دهداما همچنان اوکراین را در وضعیتی می‌بیند که نمی‌تواند بدهی‌های خود را به موقع پرداخت کند."

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.