سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه گل و لای ناشی از وقوع سیل در امامزاده بارده با همت گروه‌های جهادی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ نیروی جهادی با همراهی نیرو‌های دستگاه‌های اجرایی استان در حال تخلیه آب و گل‌ولای ناشی از سیل در امامزاده بارده هستند.

حجت‌الاسلام امیری گفت: به دلیل قرار گرفتن امامزاده سید محمد روستای بارده در مسیر سیلاب، بیشترین خسارت وارده در اثر سیل، متوجه این بنای تاریخی و مذهبی شده است.

ارتفاع آب در شبستان‌های امامزاده به بیش از ۲.۵ متر و ارتفاع گل و لای به بیش از ۱.۵ متر می‌رسد و حجم بالایی از گل‌ولای وارد صحن و محوطه امامزاده شده.

زائرسرا‌ها و واحد‌های تجاری اطراف امامزاده نیز دچار آسیب شده، اما سازه اصلی بنای امامزاده با وجود خسارت شدید به پنجره‌ها و در‌های ورودی و خروجی، پابرجاست و ویرانی در پیکره ساختمان شکل نگرفته است.


بیشتر بخوانید


هم‌اکنون نیرو‌های حفاظت محیط‌زیست به عنوان اداره معین در همراهی با اوقاف و امور خیریه و همچنین تعدادی از نیرو‌های مردمی در حال تخلیه آب و گل‌ولای موجود در امامزاده هستند و تلاش می‌شود با سرعت بخشی به فرآیند تخلیه آب و گل‌ولای از آسیب بیشتر به بخش تاریخی بنای امامزاده جلوگیری شود.

با همکاری یکی از شهرداری‌های استان یک دستگاه ماشین‌آلات سبک برای ورود به داخل صحن امامزاده و جا به جایی گل‌ولای به این مکان اعزام شده است، اما نیاز به این‌گونه تجهیزات برای تسریع در امور امدادی وجود دارد.

خسارت‌های وارده به امامزاده بالاست و تاسیسات امامزاده، فرش‌ها و وسایل جانبی در زیر گل‌ولای مدفون شده است.

آب‌گرفتگی در مساجد، تکایا و دیگر بنا‌های مذهبی روستای بارده روی داده، اما لازم است بررسی‌ها و برآورد خسارت‌ها در فرصت مناسب انجام و به طور قطعی اعلام شود.

روستای بارده در فاصله ۵۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.