سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگهداری حیوانات در باغ وحش مشهد مطلوب و همخوان با استاندارد‌ها است

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روند اجرای استاندارد‌های زیست محیطی برای نگهداری از گونه‌های مختلف جانوری را در باغ وحش مشهد، طی چند سال اخیر مطلوب دانست.

محمد عرفانی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مجموعه باغ وحش مشهد طی چند سال گذشته مشکلات متعددی داشته است که با تغییرات مدیریتی در این مجموعه، اتفاقات خوبی در اجرای شیوه نامه‌های نگهداری گونه‌های مختلف در باغ وحش مشهد رخ داده است.

او افزود: انجام اصلاحات در قفس‌های نگهداری حیوانات، تعدیل گونه‌ها، نصب میکروچیپ برای رصد وضعیت گونه‌های مختلف، استانداردسازی فضای نگهداری حیوانات از جمله اقدامات مثبت اعمال شده در این مجموعه است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: البته باید توجه داشت که یک باغ وحش با ۶۰ سال سابقه و فضای ۳.۵ هکتاری ممکن است نتواند ۱۰۰ درصد نظر محیط زیست را تامین کند، اما وضعیت موجود این مجموعه ظرف سه، چهار سال اخیر بسیار بهبود یافته است و تلاش کرده تا خود را به استاندارد‌های باغ وحش‌های جدید نزدیک کند.

عرفانی بیان کرد: البته همچنان نظارت و رصد وضعیت رعایت دستورالعمل‌ها، اعمال استاندارد‌ها و نگهداری از گونه‌های زیستی در حال انجام است و از هیچ نقصی، که سلامت گونه‌ها را تهدید کند، چشم پوشی نخواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.