سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری در مناطق محروم مرزی از جمله کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از نمایندگان مجلس خواست قوانین را بگونه‌ای تدوین کنند که سرمایه‌گذاری در مناطق محروم مرزی از جمله کرمانشاه برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین آمار اشتغال غیررسمی و نرخ بیکاری مربوط به استان‌های محروم مرزی است،گفت : بررسی‌ها نشان می‌دهد هر منطقه‌ای صنعتی‌تر باشد، میزان اشتغال رسمی و پایدار در آنجا بیشتر است.

وی با انتقاد از تمرکزگرایی صنایع در مرکز کشور، عنوان کرد: متاسفانه عدالت محوری در توزیع صنایع و سرمایه‌گذاری در کشور نداریم و سیاست‌گذاری‌های اشتباه در این زمینه باعث شده عواقب متعددی رخ دهد که مهمترین آن عدم صنعتی شدن مناطق مرزی و از دست رفتن منابع و ظرفیت‌ها در مناطق مرکزی کشور است.

استاندار کرمانشاه مهاجرت به مناطق مرکزی، خالی شدن روستا‌های مرزی از جمعیت و توسعه حاشیه نشینی را از دیگر پیامد‌های تمرکز صنایع در مرکز دانست و خاطرنشان کرد: باید تفاوتی در قوانین ایجاد شود که مناطق محروم مرزی برای سرمایه گذاران جذاب شود.

امیری مقدم یکی از این مناطق محروم مرزی را کرمانشاه دانست و به نرخ بالای بیکاری ۵۰ ساله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی، زلزله، سیل و ... باعث شده کرمانشاه در این سال‌ها همچنان با مشکلات متعددی مواجه باشد. برای مثال منطقه مرزی قصرشیرین ما که قبل از جنگ ۱۲۰ هزار نفر جمعیت داشت و پر از فرصت شغلی بود، اکنون تنها ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی خواستار در نظر گرفتن تسهیلات و مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران در کرمانشاه شد و افزود: کرمانشاه زیرساخت‌های بسیار خوبی دارد، برای مثال در سفر اخیر رئیس جمهور توانستیم میزان تخصیص آب صنایع استان را به بیش از دو برابر افزایش دهیم.

استاندار خواسته‌های دیگری را هم برای کرمانشاه مطرح کرد که توسعه شهرک‌های صنعتی یکی از مهمترین آن‌ها بود و ادامه داد: از سوی دیگر در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی نیز در کرمانشاه بسیار ضعیف عمل شده و تاکنون تنها یک سرمایه گذاری خارجی در استان داشته ایم.

امیری مقدم خواستار ورود نهاد‌هایی مانند ایدرو، ایمیدرو و ... برای سرمایه‌گذاری در شهر‌های کرمانشاه شد و گفت: این موضوع مورد تاکید رئیس جمهور هم قرار گرفت.

وی بر لزوم جلوگیری از خام فروشی در کرمانشاه تاکید و عنوان کرد: همه معادن موجود باید بتوانند خود را برای فرآوری مجهز کنند، در غیر اینصورت دیگر اجازه خام فروشی به آن‌ها داده نمی‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: قرار نیست، چون زمینه فراوری در استان فراهم نیست، اجازه دهیم مواد معدنی کرمانشاه از دست برود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.