سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلیس در برگزاری عزاداری محرم در کنار مردم است

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پلیس در برگزاری عزاداری محرم در کنار مردم است گفت : لازم است هیات‌های عزاداری نیز شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

محمدرضا یاری معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت : برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در دو سال گذشته به لحاظ شیوع بیماری کرونا متفاوت از سال‌های قبل برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) سال گذشته بنا بر مقدورات، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان به شکل محدودتری برگزار کردند و انتظار می‌رود امسال هم هیات‌های عزاداری مراسم محرم را با رعایت شیوه‌های کامل بهداشتی مانند استفاده از ماسک برگزار کنند.

 یاری گفت: پلیس هم در بخش‌های مختلف انتظامی و راهور در کنار مردم و عزاداران حسینی (ع) خواهد بود تا هم امنیت آن‌ها و هم نظم و انضباط برگزاری مراسم عزاداری را حفظ کنند.

وی افزود: به منظور حفظ قداست فرهنگ عاشورا و عزاداری ماه محرم، برخی ممنوعیت‌ها را پلیس اعمال می‌کند که یکی از آن‌ها حضور بانوان زنجیر زن در هیات‌های مذهبی و گل مالی کردن خودروهاست.

این مقام انتظامی از هیات‌های عزادار خواست تا حال همسایگان را هنگام برپایی مراسم عزاداری را رعایت کنند و از پخش صدای مداحان در معابر عمومی در ساعات پایانی شب (بویژه ساعت ۲۴ به بعد) خودداری کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.